تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : 87016
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به لزوم تحول ساختاری در این سازمان تاکید کرد: بحث اصلاح ساختار سازمان مبتنی بر خصوصیات محیط زیستی هر استان در دستور کار است.
اصلاح ساختار سازمان حفاظت محیط‌زیست مبتنی بر خصوصیات محیط‌زیستی هر استان
به گزارش زیست آنلاین، از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در مراسم تکریم رزمندگان حماسه دفاع مقدس و تقدیر از کارکنان و مدیران منتخب جشنواره شهید رجایی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: در این ایام بیشتر شهدا را یاد می کنیم و به مظلومیت رهبری پی می بریم، ما افتخار می کنیم که مدیون خون شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران هستیم.

وی تصریح کرد: دشمن مرتب بر علیه این کشور و نظام توطئه می کند و هیچگاه از این اقدام دست نخواهد کشید، اما خدا را شاکریم که این نظام، رهبری عظیم الشان، آگاه و توانمند و نیز دولتی دارد که دغدغه مردم را می شناسد و مبتنی بر رای و خواست مردم در حال تلاش است.

سلاجقه خاطرنشان کرد: مردم ما پشت ولایت هستند و پای همه چیز ایستاده اند، آنچه امروز در جامعه ما اتفاق افتاده نیز در ادامه شرارت های دشمن است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با استقبال از پیشنهاد برگزاری جشنواره نظام پیشنهادات گفت: من از گذشته پیگیر تشکیل بانک ایده برای استفاده از ایده ها و نظرات جوانان بودم و حتما جشنواره نظام پیشنهادات را در سازمان حفاظت محیط زیست راه اندازی خواهیم کرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر شکل گیری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها، متذکر شد: با راه اندازی این کرسی های آزاداندیشی، زمینه بیان نظرات و تضارب آرا برای جوانان فراهم می شود.

معاون رییس جمهوری همچنین بر برگزاری این کرسی ها در محیط های اداری به شکل علمی و برای استفاده از نظرات کارشناسان تاکید کرد.

سلاجقه ادامه داد: کتاب راهبردهای سازمان در حال انتشار است و در آن شاخص های ارزیابی طی ۴ سال دولت سیزدهم ارایه خواهد شد.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت سمن ها و اندیشه های نو از اهداف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است.

سلاجقه خاطرنشان کرد: معاونت های سازمان موظف شده اند در مدت یکماه همه پروژه هایی که از نظر زیست محیطی مشکل دارند را غربال و ارزیابی کنند.

معاون رییس جمهوری گفت: پس از ساماندهی حقوق کارکنان، بحث ساماندهی محیطبانان طرحی و خودروی سازمان در دستور کار قرار می گیرد.

برگزاری جشنواره نظام پیشنهادات در سازمان حفاظت محیط زیست

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست پیشنهاد برگزاری جشنواره نظام پیشنهادات با هدف ارتقای عملکرد این سازمان را مطرح کرد.

رضا انجم شعاع نیز در این مراسم، جشنواره شهید رجایی را یک فرآیند سیستماتیک و برگرفته از تفکر سیستمی توصیف کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست یک سیستم متشکل از سیستم ها و زیرسیستم هایی است که کاملا به هم متصلند و یک هدف مشترک را دنبال می کنند که همانا تحقق اهداف سازمانی است.

وی با بیان اینکه همه اقدامات ما در سازمان حفاظت محیط زیست می بایست در راستای ارتقای عملکرد این سازمان باشد، افزود: در این میان رسالت مدیران بسیار مهم است چراکه آنان معماران آینده این سازمان هستند و در ارتقای عملکرد و تعالی سازمانی نقش بسزایی دارند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، لازمه دستیابی به این هدف مشترک را داشتن هوش هیجانی در مدیران و کارکنان سازمان عنوان کرد و گفت: تفاوت سازمان حفاظت محیط زیست با دیگر دستگاه ها در این است که این سازمان باید در همه رفتارهای خود نمونه و الگو باشد.

انجم شعاع خاطرنشان کرد: سازمان می بایست متناسب با تغییراتی که در سطح ملی و جهانی اتفاق می افتد، در حال تحول و بهسازی باشد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به آرا، نظرات و نقدهای کارکنان، آن را زیربنای توسعه دانست و گفت: باید یک روز در سال به برگزاری جشنواره نظام پیشنهادات اختصاص یابد چراکه پیشرفت و تعالی سازمان منوط به استفاده از پیشنهادات کارشناسان است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تاب آوری، خلاقیت، وفاداری و تعلق سازمانی، رفتار شایسته، تفویض اختیارات و مسوولیت را از دیگر عوامل ارتقای سازمانی و دستیابی به اهداف مشترک برشمرد.

به گفته انجم شعاع، تشکیل اتاق فکر و کانون ارزیابی مدیران از برنامه های در دست انجام سازمان حفاظت محیط زیست در این راستا است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی در سه سطح ملی، دستگاهی و استانی، گفت: بر اساس نتایج ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰، سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه شاخص های عمومی امتیاز ۵۰۵.۸۵ و اختصاصی ۶۹۷.۶۶ را کسب کرده است که این امتیازات در سال های آینده به شدت قابل افزایش است.

امکانات سازمان محیط زیست با چالش های زیست محیطی کشور تناسب ندارد

در بخش دیگری از این مراسم، رضا فرخی مشاور ریاست و مسئول بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی ‌به ‌شکایات سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: امروز کشور ما با چالش های محیط زیستی زیادی مواجه است و تصمیم گیران و مسئولان باید بدانند که امکانات سازمان حفاظت محیط زیست با وسعت این چالش ها تناسب ندارد و حتما می بایست در این زمینه تجدیدنظر صورت بگیرد.

وی افزود: این سازمان باید در حوزه محیط زیست فصل الخطاب باشد و قوی نظرات را ارایه کند که امیدواریم با حضور دکتر سلاجقه این اتفاق در آینده نزدیک رخ دهد.

فرخی تصریح کرد: در حال حاضر تنها مناطقی از کشور که دست نخورده باقی مانده و از گزند سوداگران در امان مانده است، مناطق تحت نظر سازمان حفاظت محیط زیست است و این مهم در اثر ایثار و شهادت محیطبانان عزیز محقق شده است.

بیش از ۳۰ درصد پرسنل سازمان محیط زیست از ایثارگران هستند

همچنین نسیم السادات عنایتی مشاور ریاست و مسئول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست در سخنانی با اشاره به حماسه آفرینی های شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بیش از ۳۰ درصد پرسنل خود را به ایثارگران اختصاص داده است.

وی افزود: اکنون در ستاد سازمان ۴۵ فرزند شهید، ۳۲ رزمنده، ۷ جانباز، یک آزاده و ۱۱۲ خواهر و برادر شهید و سایر ایثارگران مشغول فعالیت هستند.

در پایان این مراسم، از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و نیز برگزیدگان جشنواره شهید رجایی در سازمان حفاظت محیط زیست با حضور رییس و معاونان این سازمان تجلیل شد.
https://zistonline.com/vdcb0gbw.rhbz8piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما