تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : 86985
مدیرکل دفتر مشارکت مردمی و مسوولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت:طرح ایجاد، توسعه، راه اندازی خانه محیط زیست در این سازمان در حال پیگیری است و در حال فراهم کردن برنامه و بستر برای سازمانها و تشکیلات مردم نهاد هستیم.
طرح ایجاد خانه‌های محیط زیست کشور در حال پیگیری است
به گزارش زیست آنلاین، سید ابوالقاسم موسوی روز سه شنبه در نشست با سازمانها و تشکلهای مردمی حوزه محیط زیست خراسان رضوی افزود: در قالب این طرح مکانهایی در استانها به عنوان محل تجمع برای فعالان محیط زیست در نظر گرفته می‌شود تا در رده های سنی مختلف و در ساعتهای متفاوت حضور یابند و کارکنان و تشکل های محیط زیستی آموزش هایی را ارائه دهند.

وی ادامه داد: در این طرح دانش آموزان در اولویت قرار دارند و مهم ترین رده سنی هستند که تحت آموزش هستند.

مدیر کل دفتر مشارکت مردمی و مسوولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: هیچ سرمایه ای بالاتر از محیط زیست در کشور نداریم و تأمین امنیت حقوقی از نخستین درخواست های سازمان ها وتشکل های مردم نهاد است و با توجه به این که تشکیلات در حمایت از سرمایه های طبیعی و ارزشمند کشور به کمک دولت آمدند اگر حمایتی از آنها صورت نپذیرد تمام تشکل ها از بین خواهند رفت.

موسوی افزود: در تلاشیم روز درختکاری به یک رویداد محیط زیستی تبدیل شود و طبق صحبت هایی که در شورای فرهنگ عمومی صورت گرفته است آموزش محیط زیست در تقویم رسمی به ثبت برسد.

وی با اشاره به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مردمی سازی دولت و فرمایشات ایشان در خصوص حفظ محیط زیست مبنی بر فانتزی نبودن مساله محیط زیست و معرفی آن به عنوان یک مساله جدی کشور ادامه داد: توسعه، فرع بر محیط زیست است و این سخنان تکلیف را برای تمامی بخش ها و مردم در حوزه محیط زیست مشخص کرده است.

مدیر کل دفتر مشارکت مردمی و مسوولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: تشکلها نیز نباید احساسی عمل کنند بلکه باید با تخصص و مطالعه و به صورت کارشناسی شده به موضوعات ورود کنند.

موسوی افزود: وظیفه امروز سازمان های مردم نهاد نسبت به قبل بسیار جدی تر شده است و باید به مباحث کارشناسی شده تر ورود کنند و اطمینان داشته باشند که در این صورت مورد حمایت سازمان حفاظت محیط زیست قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: هر استان بر اساس چالش ها و موضوعات محیط زیستی که دارد می تواند پرچمدار یک موضوع در حوزه آموزش و مشارکت محوری و مسایل فنی محیط زیست باشد و تمام تمرکز، نیروی انسانی و اعتبارات خود را بر روی همان موضوع متمرکز و به صورت پایلوت ملی طبق حمایت های سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت کند تا استان هایی که درگیر این موضوع مشابه هستند بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیر کل دفتر مشارکت مردمی و مسوولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: یکی از طرح های در دست پیگیری تهیه برنامه مدون برای ۳۷ هزار دهیار در ۳۷ هزار روستای کشور است تا در این برنامه در هر روستا با تربیت یک تسهیلگر محیط زیست در مباحث مختلف آب و خاک و زباله در کنار دهیار کمک و یاور محیط زیست در آن منطقه باشند.
https://zistonline.com/vdcft1dc.w6dvcagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما