تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 86810
اعضای شورای شهر تهران حسابرسی سازمان مدیریت پسماند برای سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ را به تصویب رساندند.
از آخرین وضعیت پروژه "هاضم" تا تعیین تکلیف مالیاتی سازمان پسماند
به گزارش زیست آنلاین، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ را مورد بررسی قرار دادند و ناصر امانی پس از استماع گزارش حسابرس، گفت: بر اساس گزارش حسابرس تنها حسابرسی سال ۱۳۹۶ مطلوب بوده و بعد از آن سازمان تنزل یافته و سه سال پشت سر هم گزارش حسابرسی مشروط بوده است.

وی با بیان این‌که پروژه هاضم در همه گزارش‌های حسابرسی وضعیت نامشخصی دارد و هم سازمان پسماند و هم مشارکت‌کننده وضعیتی در این باره ارائه نکرده است، اظهارکرد: بحث وصول مطالبات و همچنین اجرای سیستم بهای تمام شده باید در این سازمان پیاده شود و همچنین آثار مالی ناشی از صدور احکام قضایی در پی خسارات وارده به زمین‌های دیگران و همچنین ضرورت تعیین تکلیف مانده حساب‌های دریافتی جزو تکالیف سازمان پسماند است که بهتر است که در حسابررسی سال ۱۴۰۰ این مشکلات حل شود.

عزیزی مدیرعامل سازمان پسماند نیز در صحن شورا با بیان این‌که سیستم بهای تمام شده در سال ۱۴۰۱ اجرایی شده است، گفت: اصل موضوع مشروط شدن حسابرسی سازمان به موضوع مالیاتی بر می‌گردد که ما در سال‌های قبل مالیات را پرداخت کردیم و ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی پرداخت شده است، اما به دنبال آن هستیم که ۲۵۰ میلیارد تومان مبلغی که پرداخت کردیم به حساب شهرداری برگردد چرا که ما سازمان خدماتی هستیم.

وی در مورد پروژه هاضم نیز با بیان این‌که تمام تلاش‌مان این است که پروژه هاضم را فعال کنیم، ادامه داد: دو دعوای حقوقی داشتیم که با سازنده به توافق رسیدیم و از پروژه جدا شد و این دعوا حل و فصل شد اما دعوای حقوقی دوم ریشه‌ای‌تر است چرا که در دوره مدیریت قبل این املاک فروخته شد و عددی نیز واریز شده است در حالیکه خریدار به تعهدات خود عمل نکرده است که در حال حاضر دعوای کیفری حل و فصل شده و دعوای حقوقی در حال پیگیری است و در این مدت پکیج سرمایه گذاری را به بخش سرمایه گذاری واگذار کردیم تا مجددا این پروژه راه‌اندازی شود.

مدیرعامل سازمان پسماند در مورد وضعیت حساب‌های دریافتنی گفت: ما به دو شکل از بیمارستان‌ها وجه دریافت می‌کنیم که در بخش اول شهرداری برای جمع‌آوری پسماند عادی قبض صادر کرده و ما برای جمع‌آوری پسماند عفونی قبض مجزا صادر می‌کنیم و ما پول را گرفته‌ایم و در حال ارائه خدمات هستیم.

وی با تاکید بر این‌که دلیل اصلی مشروط شدن حساب‌های مالی سازمان پسماند به بحث مالیات بر می‌گردد، اظهار کرد: در مورد واریز وجوه پسماند ساختمانی نیز این وجه به حساب ما هنوز واریز نشده است و اگر پول از حساب شهرداری مرکز واریز شود ضرر و زیان‌ها حل و فصل می‌شود.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرس در خصوص سازمان مدیریت پسماند برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ را به تصویب رساندند.
https://zistonline.com/vdccx4q4.2bqes8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما