تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 85436
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادعا می‌کند ، آنچه عرضه می‌کند، شرایط و استاندارد‌ها را دارا است، اما طبق بررسی ما، زمانی که بنزین به جایگاه‌های عرضه می‌رسد، دارای کیفیت مورد ادعا نیست.
کیفیت غیراستاندارد بنزین
کیفیت غیراستاندارد بنزین
به گزارش زیست آنلاین، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «توجه به کیفیت بد بنزین و تأثیر آن بر سلامتی مردم» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

در این مورد غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد درباره اعلام غیر استاندارد بودن بنزین گفت: درباره موضوع بنزین به صورت مجلد نتایج بررسی‌های خودمان را به وزارت نفت و سایر مسئولان مرتبط ارسال کردیم. دادستانی کل کشور هم برای پیگیر این مساله است و چندین جلسه با مسئولان این حوزه برگزار کرده است.

وی افزود: بعد از اعلام نتایج، موضوع اجرای استاندارد بنزین جزء موضوعات مورد پیگیری دادستان کل قرار گرفت.

شریعتی با اشاره به ورود دادستانی به این موضوع وپیگیری آن، تصریح کرد: ارزیابی‌های ما به صورت ۶ ماهه انجام می‌شود و فعلا مبنای ارزیابی ما همان چیزی است که اعلام کردیم. جلسات متعددی برای اجرای استاندارد کامل برگزار کردیم و ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه بنزین و گازوئیل برای رسیدن به استاندارد باید در برخی شاخص‌ها بهبود کیفیت داشته باشند، گفت: در این مدت بنزین روند رو به بهبود داشته اما هنوز به طور کامل استاندارد‌های ما را پاس نمی‌کند. در موضوع گازوئیل اوضاع از بنزین بدتر است و بنا شده در این حوزه هم به سمت اصلاح حرکت کنند.

شریعتی گفت: نحوه ارزیابی ما نمونه گیری از سطح جایگاه‌های عرضه است، البته پالایش و پخش باید نمونه‌های لازم برای ارزیابی را خودش برای ما بفرستد، اما این کار را نکرده و به آنچه طبق قانون بر عهده داشته، عمل نکرده است. با این وجود ما از موضوع بنزین غافل نشدیم و با نمونه گیری از جایگاه‌ها فرایند ارزیابی بنزین را پیگیری کردیم.

وی با اشاره به تعهدات قانونی شرکت پالایش و پخش برای ارائه نمونه آزمایشی بنزین و نتایج بررسی های شرکت از کیفیت بنزین، تاکید کرد: یکی از بحث‌هایی که شرکت پالایش و پخش دارد این است که ادعا می‌کند، آنچه که ما عرضه می‌کنیم شرایط و استاندارد‌ها را دارد، اما بنزین زمانی که به جایگاه عرضه می‌رسد در آن کیفیت نیست.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه برای ما نمونه‌های ادعایی را نفرستادند تا این ادعا را ارزیابی کنیم، گفت: از طرفی قانون محل عرضه را مبنای سنجش استاندارد اعلام کرده است، پس باید پالایش و پخش بر این موضوع نظارت کند. اگر این ادعا درست است نباید اجازه بدهد که در فرایند عرضه اختلال ایجاد شود و کیفیت بنزین اُفت پیدا کند. در مجموع، مسئولیتی از این شرکت‌ها کم نمی‌کند.فارس
https://zistonline.com/vdcfvjdc.w6dtmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما