تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : 85385
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر اهمیت حفظ محیط زیست و پشتیبانی وی از این حوزه گفت: امیدوارم به پشتوانه اصل ۵۰ قانون اساسی که جایگاه مهم محیط زیست در آن اشاره شده، سازمان را هم از درون و هم از بیرون ارتقاء‌ دهیم و به نقطه مطلوب برسانیم.
سلاجقه بر ارتقای جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد
به گزارش زیست آنلاین، از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه روز دوشنبه در نخستین روز کاری خود،با تاکید بر نقش رسانه در الگوسازی جامعه گفت: رسانه‌ها در اعتلای فرهنگ حفاظت از محیط زیست از اهمیت بالقوه‌ای برخوردار بوده و می‌توانند اثر گذاری خوبی هم در سطح جامعه داشته باشند از این رو با وجود تمام سختی‌های پیش رو، یکی از کارکردهای سازمان حفاظت محیط زیست الگو سازی و فرهنگ سازی است که امیدواریم سازمان از تمامی این ظرفیت ها بهره برده و دست اندرکاران نیز با ایفای نقشی سازنده ما را در این امر یاری کنند.

سلاجقه در ادامه با اشاره به سوابق خود در حوزه محیط زیست خاطر نشان کرد: من با سازمان حفاظت محیط زیست بیگانه نیستم و با شناخت کاملی که از سازمان دارم پا به این عرصه گذاشته ام و امیدوارم با تجربه مدیران سازمان مخصوصا برادر خوبم دکتر کلانتری و همراهی سایر همکاران سازمان به اهداف تدوین شده  برسیم.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری درباره اهمیت حفظ محیط زیست کشور و پشتیبانی وی از این حوزه گفت: امیدوارم به پشتوانه اصل ۵۰ قانون اساسی که جایگاه مهم محیط زیست در آن اشاره شده، بتوانیم سازمان را هم از درون و هم از منظر بیرونی ارتقا دهیم و به نقطه مطلوب برسانیم.

رییس سازمان حفاظت محیط  زیست با اشاره به اهمیت استفاده از سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در جهت تسهیل سازی اهداف سازمان، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه محیط زیست هم‌چنین امیدوارم بتوانیم در بحث‌ها و عرصه‌های بین‌المللی نیز فعالیت و نقش آفرینی  پررنگی داشته باشیم.

بنا بر این گزارش علی سلاجقه روز یکشنبه ۱۱ مهر ماه با حکم آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.

علی سلاجقه دارای مدرک فوق دکترای مهندسی منابع آب از فلوریدای آمریکا است که کارشناسی مهندسی منابع طبیعی آبخیزداری و کارشناسی ارشد مهندسی آبخیز سیلاب و دکتری علوم مهندسی آبخیز  مهندسی رودخانه از دانشگاه تهران است.

وی همچنین در سال ۱۳۸۹ از سوی وزیر جهاد کشاورزی وقت به عنوان معاون وزیر و رییس "سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور" انتخاب شده و مدتی در این سمت کار کرده است.

معاون مالی و اداری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، مدیرکل دفتر توسعه پایدار، بوم شناختی واقتصاد محیط زیست عضو کمیته آب و محیط زیست دومین کنفرانس بین المللی آب، محیط زیست و توسعه پایدار در مناطق خشک و نیمه خشک نیز بخشی از مسوولیت‌هایی است که سلاجقه در کارنامه خود دارد.
  https://zistonline.com/vdciwpav.t1awv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما