تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب : 85353
بر اساس گزارش جدیدی که امروز سه شنبه منتشر شده است اگر اروپا بخواهد گذار به خودروهای برقی را به همین منوال ادامه دهد باید تغییرات اساسی در خودروسازی های خود ایجاد کند و برنامه های جدید آموزش مهارت برای نیروهای کارگری خود فراهم سازد.
به گزارش زیست آنلاین، از رویترز، گروه «پلتفورم حمل و نقل برقی» (Platform for Electromobility) در گزارش جدید خود با همکاری گروه مشاوره بوستون (Boston Consulting Group ) گفته است که تا سال 2030 و با توسعه گذار به خودروهای برقی اشتغال در صنایع خودروسازی اروپا به یک درصد کمتر از 5.7 میلیون نفر فعلی خواهد رسید.

اما مشاغل عرضه کنندگان و تولید کنندگان سنتی که بر موتورهای احتراق داخلی تمرکز کرده اند به ترتیب 20 و 42 درصد و جمعا 500 هزار نفر کاهش نیرو خواهد داشت.

از سویی استخدام در عرضه کنندگانی که بر تکنولوژی های کربن صفر متمرکز هستند تا 300 هزار نفر یعنی 10 درصد افزایش خواهد داشت.

کمیسیون اروپا ممنوعیت جدیدی برای خودروهای بنزینی و گازوئیلی از سال 2030 وضع کرده است.

خودروسازها هشدار می دهند که تعداد مشاغل در کارخانجات متدوال تولید موتورهای احتراق داخلی در خطر از دست رفتن هستند و از اتحادیه اروپا خواسته اند برای کاهش اثرات این گذار به خودروهای برقی به کارخانجات خودروسازی کمک کنند.

گروه «پلتفورم حمل و نقل برقی» می گوید انتظار دارد شاهد افزایش تعداد مشاغل در بخش تولید انرژی برای صنایع اتوموبیل سازی و زیرساخت های شارژ خودروهای برقی باشد.

این گروه تاکید دارد که اتحادیه اروپا، دولت ها و شرکت ها باید بر آموزش، و مهارت افزایی کارمندان خود متمرکز شوند تا مطمئن شوند کسی از این قافله عقب نخواهد ماند.

صنایع خودروسازی برای اقتصاد قاره سبز از اهمیت استراتژیک برخوردار هستند.انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcdss0j.yt0kk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما