تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 85325
آلمان به عنوان هاب خودروسازی اروپا به دنبال توسعه خودروهای هیدروژنی است تا بتواند به اهداف اقلیمی تعیین شده خود برسد.
تلاش غول های خودروسازی آلمانی برای تولید خودروهای هیدروژنی
به گزارش زیست آنلاین، از رویترز، باتری ها احتمالا سرآمد تکنولوژی های آینده خودورها خواهند بود اما نباید از نقش هیدروژن غافل شد.

حالا بی ام دبلیو و آئودی در حالی که به دنبال توسعه خودروهای هیدروژنی هستند در کنار آن خودروهای باتری دار را هم آماده می کنند تا جایگزینی برای سوخت های فسیلی باشند.

آلمان هاب خودروسازی دنیاست. پیشتر آلمانی ها میلیاردها دلار در سوخت هیدروژن برای فولاد سازی و صنایع شیمیایی سرمایه گذاری کرده اند تا به اهداف خود در زمینه تغییرات اقلیم دست یابند. و اگر در انتخابات پیش رو احزاب سبز به قدرت برسند تمرکز این کشور بر اهداف اقلیمی بیشتر هم خواهد بود.

بی ام دبیلو حالا تبدیل شده است به بزرگترین خودروساز آلمان در زمینه خودروهای هیدروژنی، و به دنبال این است تا سال 2030 در این بازار سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد.

این شرکت نیم نگاهی هم دارد به سیاست های گذار به هیدروژن اروپا و چین، که بزرگترین بازار خودروی دنیاست.

این خودروسازی مونیخی نمونه اولیه یک خودروی هیدروژنی را با نام X5 SUV طراحی کرده است. معاون این شرکت به رویترز می گوید که بی ام دبیلو تا سال 2022 ناوگانی از 100 دستگاه از این خودروها را تولید خواهد کرد.

او می گوید این تکنولوژی را سیاست ها یا نیازها رهبری خواهند کرد و ما برای آن آماده ایم.

آئودی هم به رویترز گفته است که تیمی 100 نفر از متخصصان حوزه سوخت هیدروژن را گرد آورده تا با همکاری فولکس واگن به دنبال تولید نمونه های اولیه این نوع خودورها باشند.

هیدروژن از سوی تولید کنندگان کامیون ها نیز مورد توجه قرار گرفته است از جمله دایملر، ولوو، و هیوندایی. چون باتری ها برای این نوع کشنده ها بسیار سنگین هستند و هنوز با تجاری سازی فاصله بسیار دارند.

اما هنوز تکنولوژی سلول سوختی، که در آن هیدروژن با عبور از میان یک کاتالیست، برق تولید می کند، برای چنین بازاری بسیار هزینه بر است. سلول های سوختی پیچیده هستند و مواد گرانی دارند، هرچند سریع تر از باتری ها شارژ می شوند./انرژی امروز

 

https://zistonline.com/vdccp1q4.2bqpi8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما