تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 85193
کشور ژاپن در آینده ممکن است راه حلی برای گسترش آینده سبز و پاک باشد. با استفاده از کشتی های انتقال انرژی که نه سوخت های فسیلی، بلکه انرژی الکتریکی با خود حمل کرده و به سراسر جهان صادر می کنند!
 کشتی های آینده به صادر کننده برق تبدیل می‌شوند!
به گزارش زیست آنلاین، اما فعالانی در کشور ژاپن در فکر ساخت یک کشتی بزرگ هستند که از آنان برای انتقال انرژی‌های پاک یا صادرات انرژی الکتریکی به نقاط مختلف جهان استفاده خواهند کرد و در این زمینه یک شرکت ژاپنی مصمم به توسعه پروژه و به ثمر رساندن آن است تا تاثیر قابل توجهی بر حمل و نقل انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در سراسر جهان داشته باشد.

در حال حاضر درصد زیادی از انرژی جهان به شکل نفت، گاز و یا زغال سنگ توسط کشتی‌ها جابجا می‌شود، بنابراین اگر بخواهیم از حمل و نقل سوخت‌های فسیلی فاصله بگیریم و جایگزینی برای آن پیدا کنیم، منطقی است که از کشتی‌ها برای حمل و نقل انرژی پاک و تجدید پذیر استفاده شود و دیگر لازم نیست برای تولید برق از سوخت‌های فسیلی استفاده شود و از همان ابتدا انرژی قابل استفاده در اختیار شما قرار می‌گیرد.

سه متخصص با سابقه‌ای که مکمل یکدیگر هستند، تصمیم دارند نیرو‌های خود را متحد کرده و شرکت PowerX را با هدف تولید کشتی‌های انتقال دهنده انرژی آینده توسعه دهند. پائولو سروتی بنیانگذار اولین سازنده باتری در مقیاس گیگا در اروپا، سزار سنگوپتا از گوگل و همچنین مارک ترچک، مدیرعامل سابق سازمان محیط زیست جهانی The Nature Conservancy که یک چشم انداز بلندپروازانه برای ژاپن و آینده سبز در این کشور دارند.

کشتی آنان که Power ARK ۱۰۰ نام خواهد داشت، اولین سری از خانواده Power ARK خواهد بود و یک کشتی تریماران که انرژی تجدیدپذیر را به سراسر ژاپن منتقل خواهد کرد. به گفته این شرکت، استفاده از یک کشتی به جای کابل‌های برق زیر دریا برای انتقال نیروی باد دریایی به ساحل مقرون به صرفه‌تر است و زمان کمتری برای تجاری سازی آن نیاز دارد و آسیب‌های احتمالی ناشی از بلایای طبیعی یا لنگر‌های کشتی هم از بین خواهد رفت.

کشتی Power ARK ۱۰۰ دارای ظرفیت باتری بسیار زیادی است و می‌تواند تا ۱۰۰ باتری شبکه‌ای را با خود حمل کند که ظرفیتی حداکثر ۲۰۰ مگاوات ساعتی دارند. برای این کشتی همچنین مسافت ۳۰۰ کیلومتری با تکیه بر نیروی الکتریکی پیش بینی شده است و در صورت اتمام شارژ در میانه مسیر، از سوخت بیودیزل برای ادامه مسیر خود استفاده خواهد کرد. پیش بینی شده است که این کشتی تا سال ۲۰۲۵ میلادی آماده استفاده و انتقال انرژی پاک شود.

این تمام ماجرا نیست و PowerX در حال ساخت کارخانه تولید باتری در مقیاس گیگا در کشور ژاپن با خطوط تولید خودکار است که باتری‌های شبکه ای، باتری‌های دریایی و یا حتی باتری‌های شارژ سریع ماشین‌های برقی را تولید می‌کند. برنامه این است که تاسیسات مذکور تا سال ۲۰۲۸ میلادی به ظرفیت تولید سالیانه ۵ گیگاوات ساعت برسد.
کشتی های آینده به صادر کننده برق تبدیل می‌شوند!
منبع: خودرو بانک

https://zistonline.com/vdcfmydc.w6dt1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما