تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 85124

افزایش چهار برابری پنل‌های خورشیدی شناور تا سال ۲۰۲۵

کره جنوبی و چین بیشترین تولید برق از پنل‌های شناور را دارند
طبق گزارش‌های جدید، بازار جهانی پنل های خورشیدی شناور تا سال 2025 بیش از چهار برابر افزایش خواهد یافت.
افزایش چهار برابری پنل‌های خورشیدی شناور تا سال ۲۰۲۵
به گزارش زیست آنلاین، از روزنامه هرالد کره، گزارش منتشر شده توسط موسسه اقتصاد انرژی کره تخمین می زند که مجموع ظرفیت تولید برق مزارع خورشیدی شناور در سراسر جهان تا اکتبر 2020 از 3 گیگاوات فراتر رفته بود.

این موسسه با استناد به داده های محقق بازار Fitch Solutions گفت که تا سال 2025، حجم ظرفیت برق تولیدی این نیروگاه‌ها 10 گیگاوات دیگر افزایش می یابد.

این یافته ها در حالی صورت می گیرد که دولت کره سال گذشته طرح Green New Deal را اعلام کرد و متعهد شد که در 6 سال آینده قدرت خورشیدی و بادی را 30 گیگاوات افزایش دهد.

اما یافتن مکان هایی برای نصب صفحات خورشیدی کافی به دلیل وجود کوههای فراوان در کشور و مقاومت ساکنان مجاور به عنوان یک چالش مطرح شده است. در این زمینه، نیروگاه های خورشیدی دریایی باید مورد توجه قرار گیرند.

بازار شناورهای خورشیدی در سال های اخیر به طور پیوسته در حال رشد بوده است.

در سال 2018، پنل های شناور 1.3 گیگاوات برق تولید کردند تا اینکه حجم آن تا پایان سال بعد به 2.4 گیگاوات برآورد شد.

از ژانویه سال جاری، ظرفیت تولید انرژی خورشیدی شناور در 12 کشور – کره جنوبی، چین، تایلند، ویتنام، لائوس، هند، تایوان، یونان، هلند، ژاپن، فیلیپین و اندونزی – با استناد به داده های بلومبرگ 15.5 گیگاوات برآورد شده است.

بر اساس این گزارش، کره جنوبی و چین پس از تفکیک کشورها در صدر لیست قرار گرفتند.

تایلند، ویتنام و لائوس تنها کشورهایی بودند که ظرفیت تولید انرژی خورشیدی شناور آنها از 1 گیگاوات فراتر رفت و پنل های شناور در حال کار و برنامه ریزی شمارش شدند.

با این حال، در این گزارش آمده است که کره جنوبی با چالش هایی در زمینه افزایش ظرفیت شناور خورشیدی خود مانند ایمنی محیط زیست و سوار شدن ساکنان محلی مواجه است.

اما در این گزارش آمده است که تجزیه و تحلیل های متعدد توسط موسسه محیط زیست کره به این نتیجه رسیده است که صفحات خورشیدی هیچ تاثیری بر کیفیت آب ندارند.

در این گزارش آمده است: در حالی که مسئله محیط زیست را می توان با مطالعات حل کرد، دریافت مجوز از ساکنان محلی دشوار است زیرا شما باید نظرات مختلف را در نظر بگیرید.

دولت ها و مشاغل مرکزی و محلی باید راه هایی را برای تقسیم سود حاصل از مشاغل شناور خورشیدی با ساکنان محلی پیشنهاد و جستجو کنند./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcjxveo.uqei8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما