تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : 85038
وال استریت ژورنال می گوید تقصیر همه فجایع طبیعی را به گردن تغییرات اقلیم انداختن درست نیست، مدیریت های ما ایراد دارد که این فجایع هر روز بیشتر می شود.
 همه فجایع طبیعی به دلیل تغییرات اقلیم رخ نمی دهد
به گزارش زیست آنلاین، وال استریت ژورنال می نویسد: همه درباره آب و هوا حرف می زنند اما هیچ کس چیزی درباره آن نمی داند دلیل آن را می توان ربط داد به مارک تواین و دوستش چارلز دادلی وارنر، که بیشتر اخبار مربوط به آب و هوا را تحت پوشش اوست. رسانه ها می گویند که فجایع طیعی به دلیل تغییرات اقلیم ایجاد شده اند و ما باید سیاست‌های رادیگالی برای جلوگیری از این تغییرات اقلیم به کار گیریم.

اما این قالب بندی فقط بخش کوچکی از حقایقی را آشکار می کنند که دانشمندان از آنها خبر دارند.

به سیل اخیر در آلمان و بلژیک نگاه کنید که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به تغییرات اقلیم نسبت می دهد. مطالعات جدید بر روی بیش از 10 هزار رودخانه در دنیا نشان می دهد که روخانه ها این روزها کمتر سیلبی می شوند.

سیلی که در دهه 1970 رخ داده بود هر 152 سال یکبار رخ می دهد، چون شهرسازی، اقدامات مربوط به کنترل سیلاب و تغییرات اقلیم بیشتر شده است.

بعضی رودخانه ها هنوز هم سیلابی هستند اما این خبرها کم است و دلیل ندارد فکر کنیم همه جا اتفاق می افتد.

رودخانه آر (Ahr) که سیل اخیر در آلمان به دلیل طغیان این رودخانه بود، کمتر از دوران 1804 و 1910 کشنده بود. دلیل اصلی افزایش کشته های این سیل در آلمان و دیگر جاهای دنیا این است که مردم این روزها بیشتر از گذشته در حاشیه رودخانه ها ساکن می شوند و جایی برای حرکت آب باقی نمی گذارند.

آنها کنار روخانه ها ساکن شده‌اند به جای پنل های خورشیدی و نیروی باد باید به مدیریت بهتر رودخانه بپردازند. و از همه مهمتر این جوامع به سیستم های اعلام خطر نیاز دارند.

در آلمان بعد از سیل مرگبار سال 2002، یک سیستم هشدار خطر خیلی خوب راه اندازی شد اما از سپتامبر گذشته این سیستم به خوبی کار نکرده است. سیستم هشدار سیل اروپا (EFAS) 9 روز قبل از رخ داد سیل پیش بینی کرده بود که چنین سیلی راه خواهد افتاد. و به دولت آلمان هشدار داده شده بود.

اما تقصیر این سیل را به گردن تغییرات اقلیم انداختن و به هشداراها را نادیده گرفتن راه حلی مناسب برای سیاست‌مدارانی چون مرکل است که در بازدید از مناطق سیل زده می‌گوید «ما باید سریع تر از گذشته به مقابله با تغییرات اقلیم بپردازیم.».

در موارد مشابه از سوی دولت ایالات متحده هم تغییرات اقلیم برای مقصر جلوه دادن آتش سوزی های بزرگ اعلام می شود. اما دلیل این آتش سوزی ها مدیریت بسیار ضعیف جنگل هاست در عدم زدودن مواد قابل اشتعال و نیز مجوز دادن به مردم برای ساخت خانه در جنگل.

در سال 2021 نواحی که طعمه حریق شده اند در یازده سال گذشته در انتهای جدول چهارم بود. نواحی در سال 2020 طعمه حریق شد فقط یازده درصد میزان حریق در دهه 1900 بود.

بر خلاف ادعاهای ابتذالی اقلیمی، میزان سالانه مناطقی که دچار حریق شده اند از سال 1900 رو به کاهش بوده است.

در دهه 1920، فجایع تقریبا سالانه یک میلیون نفر را به طور متوسط  از بین می برد.

حالا راویان اقلیمی می توانند ادعا کنند که فجایع اقلیمی از آن موقع تا کنون بدتر شده اما الزاما این حرف درست نیست.

در قرن گذشته، مرگ های مربوط به تغییرات اقلیم به کمتر از متوسط سالانه 20 هزار نفر رسیده است، درحالی که جمعیت دنیا از 1920 تاکنون چهار برابر شده است.

و به 2021 نگاه کنید، که همین حالا لقب سال فجایع اقلیمی گرفته است. قربانیان امواج حرارتی آمریکای شمالی را و قربانیان سیل در آلمان و بلژیک را و قربانیان فجایع اقلیمی هند و 200 فاجعه دیگر را کنار هم گذارید.

بنابراین با جمع همه اینها فجایع اقلیمی مسئول مرگ 6 هزار نفر در سال 2021 شدند.

اگر تکنولوژی ما توسعه یابد ما دیگر شاهد نیم میلیون کشته یا حتی 18 هزار کشته یا حتی 6000 به دلیل تغییرات اقلیم نخواهیم بود.

هر مرگی یک تراژدی است اما هشدارهایی که الان می دهند تراژدی‌تر است.

بر اساس یک مطالعه جدید یکی از هشدارهایی که می دهند بیشتر شدن امواج گرما در اثر تغییرات اقلیم است. اما گرمایش جهان میزان امواج سرما را هم کاهش داده ، امواج سرمایی که سالانه بیشتر از امواج گرما کشته بر جا می گذاشت.

بر اساس این گزارش، افزایش دمای هوا در دو دهه گذشته در ایالات متحده و کانادا باعث شده اند 7200 مورد مرگ جدید ثبت شود. اما همین گرما باعث جلوگیری از کشته شدن 21 هزار نفت در اثر سرما شده است.

این مطالعه نشان داده است که در دنیا امواج گرما به طور سالانه 120 هزار مرگ به همراه دارند اما امواج سرما 300 هزار.

به هر حال تغییرات اقلیم یک مشکل واقعی است که باید به آن توجه شود. اما می توانیم در سیاستگذاری ها به داستان های آخرالزمانی اهمیت ندهیم . همه داده ها را ببینیم.

https://zistonline.com/vdcdjz0j.yt0ks6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما