تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 85022
وال استریت ژورنال می گوید غرب نگران این است که تولید پنل های خورشیدی در چین با استفاده از انرژی زغال سنگ چالش محیط زیستی جدیدی را به دنبال داشته باشد.
صنعت انرژی خورشیدی وابسته به چین میزان انتشارات را افزایش می دهد!
به گزارش زیست آنلاین، از وال استریت ژورنال، نصب صفحات خورشیدی در کشورهای اروپایی و ایالات متحده به دلیل گرایش غرب به کاهش انتشارات افزایش یافته است. اما این کشورها با موضوع بغرنچی دست و پنجه نرم می کنند.

گزارش ها حاکی از آن است که بیشتر پنل های خورشیدی که ساخت چین هستند با استفاده از انرژی حاصل از احتراق زغال سنگ تولید می شوند. ایالات متحده و کشورهای اروپایی حالا این نگرانی را دارند که صنعت خورشیدی که وابسته به زغال سنگ چین است باعث شود همزمان با گسترش تولید انرژی های خورشیدی میزان انتشارات گازهای گلخانه ای هم بیشتر شود.

با این حساب باید صنعت انرژی خورشیدی را در جمع صنایع به شدت آلاینده هوا قرار دهیم.

تا سال ها چین با تکیه بر برق تولیدی زغال سنگی با هزینه کم توانسته است به عنوان یک رقیب در صنعت تولید پنل های خورشیدی مطرح باشد.

ژوهانس برنرویتر، تحلیلگر صنایع، می گوید: کارخانجات چینی بیش از سه چهارم پنل های خورشدی پلی سیلیکن دنیا را تامین می کنند. کارخانجات پلی سیلیکن در دنیا سیلیکن فلزی را با استفاده از فرایندی تصفیه می کنند که مقادیر بسیار زیادی انرژی نیاز دارد. بنابراین برای رقابت پذیر بودن این صنایع استفاده از برق ارزان ضروری است.

مقامات چینی از مدتها پیش چندین واحد نیروگاه برق زغال سنگی را در مناطق به شدت پرجمعیت ایجاد کرده اند تا بتوانند برق مورد نیاز صنایع پلی سیلیکن و دیگر صنایع را تولید کنند.

فنگی یوو، استاد مهندسی سیستم های انرژی در دانشگاه کورنول، می گوید تولید یک پنل خورشیدی در چین دو برابر تولید همین پنل در اروپا دی اکسید کربن تولید می کند.

در فرانسه و نروژ که تولید انرژی وابسته به احتراق سوخت های فسیلی نیست، نصب مقیاس بزرگ پنل های خورشیدی تولید چین، احتمالا باعث کاهش انتشارات کربن نخواهد شد.

یوو می گوید: بله ما پاک هستیم اما فرایند واردات پنل از کشورهای دیگر، این روزها چین بعدها کشوری دیگر، انتشارات بیشتری تولید می کند.

با این حال دانشمندان باز هم معتقد هستند حتی استفاده از این پنل ها هم می تواند انتشارات خالص را کاهش دهد چون این پنل ها جایگزین سوخت های فسیلی می شوند./انرزی امروز

https://zistonline.com/vdcgxz97.ak9nx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما