تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : 84868
زیست آنلاین: دادگاه حسابرسی اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که مالیات دهندگان اغلب مجبور به پرداخت هزینه برای خسارت های زیست محیطی هستند در حالی که شرکت های مسئول، از پرداخت هزینه ها شانه خالی می کنند.
هزینه پاکسازی محیط زیست از جیب مردم اروپا، نه عاملان آن
به گزارش زیست آنلاین، کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا قوانینی را در سال جاری پیشنهاد خواهد داد که شرکت ها را مجبور به یافتن و رفع خطرات مربوط به حقوق بشر و محیط زیست در زنجیره های تأمین خود می کند.

حسابرسان در گزارشی اعلام کردند، که تا کنون، مقررات اتحادیه اروپا در زمینه مسئولیت آلودگی شرکت ها که باعث آسیب های زیست محیطی در اروپا می شود ناچیز است و در برخی موارد شرکت ها حتی ملزم به پاکسازی نمی شوند.

ویورل استفان، نویسنده گزارش می گوید: آلوده كنندگان باید هزینه خسارت زیست محیطی را كه ایجاد می كنند، بپردازند. با این حال، تاکنون مردم اروپا اغلب مجبور شده اند هزینه هایی را که آلوده کنندگان باید پرداخت کنند، متحمل می شوند.

حسابرسان نمونه ای از 42 پروژه پاکسازی محیط زیست، که با حمایت مالی 180 میلیون یورویی اتحادیه اروپا، برای برطرف کردن مواردی مانند آلودگی صنعتی و محل های دفن زباله آلوده در ایتالیا، لهستان و پرتغال انجام شد، را بررسی کردند.

تقریباً یک سوم پول برای آلودگی سایت هایی هزینه شد که مدت ها پیش آسیب دیده بودند و نمی توان عامل آلودگی را شناسایی کرد. در موارد دیگر، مالیات دهندگان اروپایی هزینه پاکسازی را پرداخت کردند، زیرا شرکت مسئول ورشکسته بود.

حسابرسان گفتند اتحادیه اروپا باید خلاءهایی را كه موجب می شود شركتها از این قاعده خارج شوند، از بین ببرد.

این می تواند شامل کاهش محدودیت های انتشار گازهای گلخانه ای باشد که تأسیسات بزرگ صنعتی برای کسب مجوز فعالیت باید از آن پیروی کنند.

این قانون اتحادیه اروپا، شرکت ها را مسئول آسیب قابل توجه زیست محیطی می داند. اما حسابرسان می گویند که این قانون نیاز به تعریف دقیق تری از این آسیب ها دارد.

حسابرسان گفتند که بروکسل همچنین می تواند قوانینی تصویب کند که شرکت ها ملزم شوند بیمهیا نوعی ضمانت داشته باشند تا این اطمینان حاصل شود که در صورت صدمه به محیط زیست، قادر به پرداخت هزینه های آن خواهند بود.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcdjj0j.yt0o96a22y.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما