تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 84822
بخش های کشتیرانی، خودرو و گرمایش ساختمان ها حوزه هایی هستند که قرار است در نونوار کردن بازار کربن اتحادیه اروپا هدف قرار گیرند.
نونوار کردن بازار کربن اتحادیه اروپا در حوزه کشتیرانی و خودرو
به گزارش زیست آنلاین، اتحادیه اروپا بر آن است تا خانه تکانی اساسی در بازار کربن خود به راه اندازد و در این میان قیمت گذاری آلودگی حاصل از کشتیرانی، حمل و نقل جاده‌ای و گرمایش ساختمان ها در اولویت قرار گرفته اند.

بر همین اساس امروز چهارشنبه رویترز از تنظیم پیش نویس یک سند در این باره در اتحادیه اروپا خبر داد.

کمیسیون اروپا تا یک ماه آینده بزرگ ترین اصلاحات در سیتم تجارت انتشارات (ETS) این اتحادیه را رونمای می کند. این سیستم از سال 2005 کار می کند.

ETS تاکنون بر نیروگاه های تولید برق، کارخانجات و ایرلاین های اروپایی فشار وارد می آورد تا در کنار مشوق های مالی مجوزهای دی اکسید کربن دریافت کنند.

اصلاحاتی که در این قوانین انجام می گیرد بخشی از بسته سیاستگذاری اتحادیه اروپا در بروکسل است که از 14 جولای منتشر می شود و قرار است باعث شود این اتحادیه برای رسیدن به اهداف کربن صفر خالص تا سال 2030 حدود 55 درصد از انتشارات خود را نسبت به سال 1990 کاهش دهد.

بیشتر سیاست های مربوط به این بخش در اتحادیه اروپا بر اساس اهداف اقلیمی قدیمی بوده و نیازمند اصلاح بودند.

پیش از این خبرگزاری بلومبرگ هم پیش نویسی از این سند را منتشر کرده بود که در آن عرضه مجوزهای دی اکسید کربن در ETS با کاهش یکباره مواجه بودند./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcdxj0j.yt0ox6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما