تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 84799
رییس اداره محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برای نخستین بار در کشور طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌های معدنی در این استان اجرایی می‌شود.
طرح جامع توسعه پایدار معادن برای نخستین بار در زنجان اجرا می‌شود
به گزارش زیست آنلاین، محمد حسین فغفوری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح به منظور رتبه بندی معادن و صنایع معدنی استان با توجه به شاخص های توسعه پایدار عملیاتی می شود.

وی تصریح کرد: در این راستا در گام اول آموزش های لازم به معدنکاران ارائه می شود، سپس پایش های لازم صورت گرفته و اصلاحات در چارچوب شاخص های تعریف شده انجام می پذیرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در آخرین گام این طرح با بهبود شاخص های زیست محیطی، ایمنی و سرمایه گذاری، استانداردسازی و رتبه بندی معادن با استانداردهای جهانی صورت می گیرد.

رییس اداره محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به برگزاری سمیناری در این خصوص در استان افزود: این همایش با هدف آشنایی و اجرای طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت های معدنی با حضور بهره برداران معادن و مدیران صنایع معدنی برگزار شد.

وی ادامه داد: این طرح در استان با تشکیل شورایی متشکل از نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی معدن ایران، ایمیدرو، اداره محیط زیست و شرکت شهرکهای صنعتی پیگیری و عملیاتی می شود.

فغفوری خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح در استان شاهد جذب سرمایه گذاران بزرگ در بخش معدن بوده و با ارتقای تکنولوژی مورد استفاده در معادن و صنایع معدنی بتوانیم بیش از پیش از پتانسیل‌های معدنی استان استفاده کنیم.

https://zistonline.com/vdcgyu97.ak9ty4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما