تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب : 84755
زیست آنلاین: سازمان ملل می گوید، کمک های مالی برای کمک به کشورهای در حال توسعه برای کاهش سوخت های فسیلی بسیار مهم است و Cop26 را به موفقیت می رساند.
انتقاد سازمان ملل از اقتصادهای بزرگ جهان
به گزارش زیست آنلاین، مسئول بخش تغییر اقلیم در سازمان ملل هشدار داده است که رهبران جهان هنوز با دستیابی به یک توافق برای محدود کردن اثرات مخرب گرمایش زمین فاصله زیادی دارند، در حالی که کمتر از پنج ماه به اجلاس مهم گلاسکو مانده است.

پاتریشیا اسپینوسا، مسئول سیاست های آب و هوایی سازمان ملل که پیش از این وزیر امور خارجه مکزیک بود، می گوید فرصت کمی باقی مانده است.

وی گفت اگرچه در نشست G7 در اوخر هفته گذشته پیشرفت هایی حاصل شد، اما در مورد عمل به تعهدات گذشته جهت تامین 100 میلیارد دلار در سال برای کمک به سرمایه گذاری در فن آوری های سبز در کشورهای در حال توسعه، پیشبردی حاصل نشده است.

وی افزود: ما هنوز نمی توانیم با اطمینان بگوییم که Cop26 موفق خواهد بود.

کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل متحد، که در 31 اکتبر در گلاسکو افتتاح خواهد شد، در مقابله با گرمایش کره زمین، که در حال حاضر در حال ذوب یخ ها، افزایش سطح دریاها، از بین بردن صخره های مرجانی و بر هم زدن سیستم های آب و هوایی در کل کره زمین می باشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در توافقنامه آب و هوایی پاریس در سال 2015 کشورها متعهد شدند تا با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، افزایش دما را به کمتر از 1.5 درجه سانتیگراد محدود کنند. گلاسگو اولین فرصت برای ارزیابی تأثیر وعده های داده شده در پاریس و اجرای اقدامات جدید برای جلوگیری از فاجعه جهانی خواهد بود.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdciwyav.t1a5w2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما