تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : 84557
زیست آنلاین: با کاهش مصرف سوخت فسیلی در بخش حمل و نقل و کند شدن فعالیت های اقتصادی، میزان انتشار گازهای گلخانه ای استرالیا سال گذشته کاهش یافت و به کمترین میزان در 30 سال گذشته رسید.
کاهش شدید انتشار کربن در استرالیا در سال گذشته
به گزارش زیست آنلاین، داده های جدید دولت نشان می دهد بخشهایی که در سال 2020 انتشار در آن ها به دلیل عواملی مانند همه گیر جهانی و پایان خشکسالی شدید که خارج از کنترل دولت هستند کاهش یافت، در حال بازگشت به حالت قبل است.

در سه ماهه پایانی سال 2020، انتشار بخش حمل و نقل که شامل جابجایی جاده ای و ریلی و همچنین سفرهای هوایی داخلی است، در سه ماه گذشته 11 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده کاهش محدودیت های کرونایی و افزایش سفرهای هوایی داخلی است.

افزایش سطوح انرژی خورشیدی و بادی برای خارج کردن زغال سنگ از بخش برق که یک سوم انتشار کشور را تشکیل می دهد، ادامه داشت.

میزان تولید گازهای گلخانه ای در این بخش از سال 2009 تاکنون 21 درصد کاهش یافته است. دسامبر معتدل تر به این معنی بود که مردم برای خنک کردن، کمتر از حد معمول انرژی مصرف می کردند که به کاهش بیشتر انتشار کمک می کرد.

اما داده های بخش انرژی نشان می دهد روندهای طولانی مدت برای سایر بخشهای با انتشار بالای گازهای گلخانه ای، در مسیر نادرستی قرار دارند.

داده های این بخش نشان می دهد که از سال 1990، انرژی سالانه مورد استفاده، عمدتا برای تولید کالاها در صنایع سنگین 52 درصد و انتشار از بخش حمل و نقل 43 درصد افزایش یافته است.

کارشناسان استرالیایی می گویند این کشور باید انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال 2030، 75 درصد کاهش دهد و تا سال 2035 به انتشار صفر خالص برسد. اما داده ها نشان می دهد که این کشور حتی به آن نزدیک نیست.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdciywav.t1a5w2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما