تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 84465
مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: در نیروگاه بادی منجیل استان گیلان 8 هزار و 757 مگاوات ساعت انرژی برق طی اردیبهشت امسال تولید شد.
تولید 8 هزار مگاوات ساعت انرژی در بزرگترین نیروگاه بادی کشور
به گزارش زیست آنلاین، "محسن بابازاده" گفت: از نیروگاه بادی منجیل گیلان به‌عنوان اولین و بزرگترین نیروگاه بادی ایران با ظرفیت نامی 92.2 مگاوات، 8 هزار و 757 مگاوات ساعت انرژی برق در اردیبهشت ماه امسال دریافت و تحویل شبکه سراسری شد.

وی افزود: مقایسه تولید اردیبهشت ماه این نیروگاه با فروردین ماه نشان می دهد که تولید انرژی برق در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه 20 درصد رشد داشته است.

گفتنی است که نیروگاه بادی 92.2 مگاواتی منجیل به عنوان اولین و بزرگترین نیروگاه بادی ایران از سال 1373 و با نصب یک توربین بادی با توان 500 کیلووات، فعالیت خود را شروع کرد. این نیروگاه از چهار سایت مجزا به نام های ؛ منجیل، هرزویل، رودبار و سیاهپوش تشکیل شده و توربین‌های نصب شده در این نیروگاه 300، 500، 550 و 660 کیلوواتی است.

شایان ذکر است، عدم مصرف آب در تولید انرژی برق و عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای در مراحل تولید برق و آلوده نکردن محیط زیست از محاسن عمده این نیروگاه است./پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)

https://zistonline.com/vdcgnt97.ak9t34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما