تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 84454
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: لایحه قانون آب هفته پيش به دولت ارسال شده و اميد است به زودي در اين دولت تقديم مجلس شود.
لایحه قانون آب به‌زودی تقديم مجلس می شود/ سازگاري با كم‌آبی؛ نخستين تجربه كار ميان‌بخشی بين دستگاه‌ها
به گزارش زیست آنلاین، «قاسم تقی‌زاده خامسی» روز شنبه در جلسه وزیر نیرو با روسای ۹ حوضه آبریز کشور که در سالن جلسات شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد، در خصوص سازگاري با كم‌آبي اظهار داشت: اين، كار بسيار سختي بود؛ چرا كه شايد نخستين كار ميان‌بخشي بين دستگاه‌ها بود كه صورت مي‌گرفت. ممكن است در نوشتن قانون و يا لايحه در دولت و مجلس اين كارها صورت مي‌گرفت ولي هيچ وقت دستگاهي چنين كار بزرگ مشترك ميان‌بخشي را انجام نداده بود و سختي كار در هدايت اين موضوع خيلي زياد بود.
وي درباره تفويض اختيارات به استان‌ها هم گفت: اين كار تقريبا تمام شده و دو مورد هم مانده كه نياز به اجازه دولت دارد كه انجام داده مي‌شود و اختيارات به استان‌ها واگذار شده است.
تقي‌زاده خامسي درباره تغيير ساختارهاي حوزه آب و آبفا خاطرنشان كرد: لازم بود در ابتدا قدمي برداشته مي‌شد و آن يكپارچه‌سازي شركت‌هاي آب و فاضلاب شهري و روستايي بود. چون اين كار چند بار در دولت‌هاي قبلي اقدام شده، اما به نتيجه نرسيده بود.
وي با اشاره به اقدام‌هاي صورت گرفته در اين چارچوب اعم از نشست‌هايي با وزراي سابق نيرو و استادان دانشگاه‌ها خاطرنشان كرد: اين‌ اقدام‌ها منتج به ساختار جديدي شد كه در آن ركن اصلي گروه‌هاي آبي است.
تقي‌زاده خامسي گفت: با تصويب ساختار در سازمان استخدامي، در نخستين اقدام براي انتخاب روساي حوضه آبريز طی فراخواني 96 نفر براي 9 پست شركت كردند كه از اين تعداد، بيش از 30 نفر وارد مرحله مصاحبه و در نهايت 9 نفر انتخاب شدند.
وي همچنين گفت: حدود 80 مدير در اين مدت انتخاب و مستقر شده‌اند و كار خود را شروع كرده‌اند كه سوابق و شرايط لازم را دارند. كارها هم به خوبي پيش مي‌رود اشكالاتي هم هست كه اين‌ها هم رفع خواهد شد./پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)

 

https://zistonline.com/vdceee8v.jh8eni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما