تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : 84354
مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد:

اعلام واحد های مشمول پرداخت مالیات پسماند تا یک هفته دیگر

زیست آنلاین: مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست از اعلام فهرست واحد های مشمول پرداخت مالیات پسماند به سازمان امور مالیاتی تا یک هفته دیگر خبر داد.
 اعلام واحد های مشمول پرداخت مالیات پسماند تا یک هفته دیگر
حسن پسندیده مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان محیط زیست در گفتگو با زیست آنلاین گفت: بر اساس بند واو تبصره 6  قانون بودجه سال 1400 در خصوص اخذ مالیات از قطعات و کالاهایی که تمام یا قسمتی از آنها قابل بازیافت است، سازمان حفاظت محیط زیست  فهرست واحد های مشمول پرداخت مالیات پسماند را تا یک هفته دیگر به سازمان مالیات اعلام می کند.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس، وزارت کشور مجاز است تا سقف ۱۰۰۰ میلیارد تومان در جهت بازیافت پسماند حاصل از مواد اولیه قطعات و کالاهای قابل بازیافت هزینه کند.

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: بند واو تبصره 6  قانون بودجه سال 1400 سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را به عنوان دستگاه مسئول اجرای این فرایند معرفی کرده است.

نحوه اجرا و نظارت

بنابراین گزارش این عوارض از تولیدکنندگان و وارد کنندگان کالاهایی که پسماندهای  قابل بازیافت تولید می کنند توسط سازمان مالیات اخذ و در اختیار وزارت کشور قرار داده می شود.

وزارت کشور موظف است از محل این منابع امکانات و زیر ساختهای لازم برای توسعه صنایع باز یافتی و مدیریت پسماند را از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست فراهم کند.

طبق قانون فهرست مواد اولیه، قطعات و کالاهای فوق الذکر حداکثر دوماه پس از ابلاغ این قانون، توسط سازمان محیط زیست تعیین و اعلام شود.

چه کسانی شامل این عوارض نمی شوند

تولیدکنندگان و واردکنندگانی که با تأیید سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به بازیافت پسماند حاصل از مواد اولیه، قطعات و کالاهای خود اقدام نموده اند، مشمول این عوارض نمی شوند.

محل مصرف

منابع حاصل از اجرای این بند تا سقف ده هزار میلیارد  ریال از محل ردیف شماره ۳۹-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) قانون بودجه سال جاری در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد با اولویت مشارکت بخش خصوصی و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست جهت بازیافت پسماند حاصل از مواد اولیه قطعات و کالاهای قابل بازیافت مصرف شود.

دستورالعمل شناسایی نحوه رسیدگی و تشخیص مطالبه و وصول، توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه و پس از تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ می شود.

 

 

https://zistonline.com/vdcdos0j.yt0ok6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما