تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : 84314
زیست آنلاین: شورای شهر بارسلونا اولین پیاده رو فتوولتائیک اسپانیا را به عنوان بخشی از تلاش این شهر برای خنثی سازی کربن تا سال 2050 نصب کرده است.
نصب اولین پیاده روی خورشیدی اسپانیا در بارسلونا
به گزارش زیست آنلاین، صفحات خورشیدی ضد لغزش به مساحت 50 متر مربع در یک پارک کوچک در منطقه Glòries نصب شد، که 7560 کیلووات ساعت برق در سال تولید خواهد کرد که برای تأمین برق مورد نیاز سه خانوار کافی است.

شورای شهر برای این طرح 30 هزار یورو هزینه کرده است و مابقی آن توسط سازنده تأمین می شود. ماندگاری و کارایی طرح پس از شش ماه ارزیابی خواهد شد.

الوی بدیا، مسئول وضعیت بحرانی آب و هوایی و انتقال اکولوژیکی در شورای شهر بارسلونا می گوید: ما باید وضعیت سطح و سایش این پنل ها را ارزیابی کنیم زیرا بدیهی است که با قرار دادن پنل بالای پشت بام یکسان نیست، اگرچه بسیار مقاوم هستند. در مورد هزینه، با اجرای یک طرح آزمایشی مانند این به راحتی نمی توان گفت که آیا طرح در مقیاس بزرگ به صرفه می باشد یا خیر. ما بیشتر مشتاق هستیم که پنل ها را در پشت بام ها نصب کنیم و اگر این طرح موفقیت آمیز باشد، می توان از آن ها برای تامین روشنایی و سایر امکانات عمومی استفاده کرد.

بیشتر انرژی خورشیدی اسپانیا از مزارع بزرگ در مناطق دور افتاده که زمین ارزان است، تامین می شود، اما این مناطق با مراکز جمعیتی فاصله زیادی دارند. این طرح برای افزایش ظرفیت در نزدیکی مکان های مورد نیاز در شهرها است.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcjxteo.uqexvzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما