تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : 84311
دفتر مسئول در امورد بهداشت و ایمنی اتحادیه های مصرف کنندگان اروپا می گوید نگرانی مردم این منطقه نسبت به تماس با مواد شیمیایی بیشتر شده است.
افزایش نگرانی اروپایی ها از مواد شیمیایی آلاینده
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از آی اس آی سی، داده های جدید نشان می دهد نگرانی مردم اتحادیه اروپا نسبت به مواد خطرناک موجود در محصولات شیمیایی و پتروشیمی در این اتحادیه در یک سال گذشته بیشتر شده است.

در یک بررسی که قبل از شیوع کرونا در این منطقه انجام شده نشان می دهد که از هر 5 شهروند اروپایی چهار نفر نگران درباره مواد شیمیایی که هر روز استفاده می کند نگران است، در حالی که در سال 2014 این نگرانی فقط در 43 درصد مردم وجود داشت.

در این مدت رسانه ها توانسته اند هشدارهای بسیاری در مورد وجود پلاستیک ها در اقیانوس ها، میکروپلاستیک ها در آب بطری شده به مردم بدهند.

نهادهای بهداشتی می گویند واکنش عموم مردم و دولت ها نسبت ها به آلودگی پلاستیک یکی از عوامل کلیدی در افزایش تمایل نسبت به اقتصاد چرخشی است. آنها این اقتصاد را بخش جدایی ناپذیر آینده محصولات پلاستیکی می دانند.

از طرفی نگرانی ها از مواد خطرناک موجود در اسباب بازی کودکان هنوز پابرجاست و در بررسی که توسط سازمان های دانمارکی انجام شده است حدود 21 درصد از 500 اسباب بازی که در این سازمان بررسی کرده اند حاوی مواد خطرناک بودند.

حدود 90 درصد از شهروندان سوئدی هم که در یک بررسی آماری شرکت کرده بودند خواستار ارائه اطلاعات بیشتر در باره مواد شیمایی مصرفی در محصولاتی بودند که خریداری می کردند./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcgqw97.ak9tq4prra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما