تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : 84212
زیست آنلاین: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از ایالات متحده خواست که این هفته تعهد بدهد که حداقل تا سال 2030، میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را به نصف کاهش دهد.
به گزارش زیست آنلاین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از ایالات متحده خواست که این هفته تعهد بدهد که حداقل تا سال 2030، میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را به نصف کاهش دهد. اقدامی که به گفته وی می تواند دیگر انتشار دهنده های بزرگ گازهای گلخانه ای در جهان را نیز تشویق به این کار کند.

ایالات متحده آمریکا، بزرگترین اقتصاد جهان و دومین عامل انتشار گازهای گلخانه ای بعد از چین، در 22 و 23 آوریل، میزبان اجلاس مجازی تغییرات آب و هوایی خواهد بود. واشنگتن از رهبران جهان خواسته است تا از این رویداد به عنوان فرصتی برای تعهد در مورد کاهش بلند پروازانه انتشار گازهای گلخانه ای استفاده کنند.

گوترش می گوید که تعهد خود کاخ سفید برای بالا بردن تعهدات ضروری است.

وی در مصاحبه ای با رویترز گفت: انتظار من این است که ایالات متحده بتواند میزان تولید گازهای گلخانه ای خود را تا سال 2030 نسبت به مقدار سال 2010، بیش از 50 درصد کاهش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، شک ندارم که پیامدهای بسیار مهمی در رابطه با ژاپن، چین، روسیه و سایر مناطق جهان که هنوز به طور کامل این سطوح را تعریف نکرده اند، خواهد داشت.

پیش بینی می شود کاخ سفید از هدف خود برای کاهش میزان انتشار حداقل 50 درصد تا سال 2030 نسبت به مقدار سال 2005 رونمایی کند که طبق تحقیقات انجام شده توسط گروه تحقیق Rhodium، این میزان در مقایسه با سال 2010 برابر با 47 درصد کاهش در سال 2030 خواهد بود.

با وجود تغییرات آب و هوایی که در حال حاضر باعث بدتر شدن امواج گرما، تقویت توفان ها و شدت گرفتن آتش سوزی ها شده است، گوترش نشست این هفته را لحظه "ساختن آن یا تخریب آن" برای اقدامات آب و هوایی توصیف کرد.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcgxx97.ak9tq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما