تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : 84116
زیست آنلاین: قانون گذاران فرانسوی روز شنبه قانونی تصویب کردند که طی آن پروازهای داخلی، در مسیرهایی که با قطار می توان آن ها را در کمتر از دو ساعت و نیم طی نمود لغو شود, زیرا دولت این کشور به دنبال کاهش انتشار کربن است.
ممنوعیت پروازهای کوتاه هوایی در فرانسه
به گزارش زیست آنلاین، قانون گذاران فرانسوی روز شنبه قانونی تصویب کردند که طی آن پروازهای داخلی، در مسیرهایی که با قطار  می توان آن ها را در کمتر از دو ساعت و نیم طی نمود لغو شود, زیرا دولت این کشور به دنبال کاهش انتشار کربن است.

این اقدام بخشی از لایحه گسترده آب و هوایی است كه هدف آن كاهش ۴۰ درصدی انتشار كربن فرانسه تا سال 2030 نسبت به سطح سال 1990 است. هر چند فعالان، رئیس جمهور این کشور، امانوئل مكرون را متهم می كنند كه به وعده های قبلی در پیش نویس قانون عمل نكرده است.

اگنس پنیه-راناکر, وزیر صنعت فرانسه، انتقادات صنعت هواپیمایی مبنی بر اینکه در اوضاع بد اقتصادی همه گیری کرونا، زمان ممنوعیت پروازهای داخلی نیست را رد کرد و گفت که هیچ تضادی بین کمک مالی و لایحه آب و هوا وجود ندارد.

وی گفت: ما می دانیم که صنعت هوانوردی عامل انتشار دی اکسید کربن است و به دلیل تغییرات آب و هوایی باید میزان انتشار آن را کاهش دهیم. در عین حال، ما باید از شرکت های خود پشتیبانی کنیم و نگذاریم آنها متضرر شوند.

طبق پیش بینی تحلیلگران مک کینزی، به احتمال زیاد، تا سال ۲۰۲۴, میزان ترافیک هوایی، به حجم قبل از بحران کرونا باز نخواهد گشت.

برخی از فعالان محیط زیست گفته اند كه این لایحه کافی نیست. یک مجمع اقلیمی شهروندی که برای کمک به شکل گیری سیاست های آب و هوایی، توسط ماکرون ایجاد شده بود، خواستار لغو پروازهایی شد که مسیر جایگزین سفر با قطار، کمتر از 4 ساعت باشد.

رای گیری شنبه شب در شورای ملی اولین مرحله برای تصویب این قانون بود. این لایحه سپس در سنا به رای گذاشته خواهد شد و پس از تایید، در مجلس عوام، که حزب ماکرون و متحدان آن اکثریت هستند، در مورد آن رای گیری خواهد شد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcjmveo.uqexvzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما