تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 84100
زیست آنلاین: بیش از 80 درصد از 1170 جزیره مرجانی مالدیو، کمتر از 1 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارند که باعث شده است این کشور دارای کمترین سطح نسبت به هر کشور دیگر در جهان باشد. به همین دلیل این مجمع الجزایر در اقیانوس هند در برابر افزایش سطح آب ها آسیب پذیر است.
آینده ای تلخ در انتظار مالدیو
به گزارش زیست آنلاین، با بالا رفتن سالانه 3 تا 4 میلی متر سطح آب دریاها در جهان و پیش بینی افزایش این نرخ در دهه های آینده، برخی از تحلیلگران، آینده تلخی را برای مالدیو و سایر جزایر کم ارتفاع پیش بینی می کنند.

یک مطالعه نشان می دهد که جزایر کم ارتفاع ممکن است تا سال 2050 غیر قابل سکونت شوند، زیرا سیلاب های موج دار بیشتر شده و آب شیرین محدود می شود.

هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی پیش بینی می کند حتی اگر انتشار گازهای گلخانه ای به شدت کاهش یابد، سطح آب دریاها تا سال 2100 می تواند تا نیم متر افزایش یابد. اگر انتشار گازهای گلخانه ای با نرخ بالا افزایش یابد، افزایش سطح آب می تواند به 1 متر هم برسد.

در حالی که دولت مالدیو خرید زمین در نقاط مرتفع کشورهای دیگر، به عنوان یک سیاست در برابر افزایش سطح دریا را بررسی کرده است، برنامه ریزان همچنین در تلاشند تا مقاومت جزایر فعلی این کشور را افزایش دهند. یک نمونه، ulhumalé ، یک جزیره مصنوعی تازه ساخته شده در شمال شرقی ماله، پایتخت این کشور است.

این جزیره جدید که با پمپاژ ماسه از کف دریا بر روی یک سکو مرجانی غوطه ور ساخته شده است، حدودا دو برابر ماله، یعنی 2 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

ارتفاع اضافی می تواند این جزیره را به پناهگاهی برای اهالی مالدیو تبدیل کند که سرانجام به دلیل بالا آمدن آب دریا، جزایر کم ارتفاع را ترک می کنند. همچنین می تواند گزینه ای برای تخلیه، در طوفان های آینده باشد.

منبع: earthobservatory

https://zistonline.com/vdccxsq4.2bq0x8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما