تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : 84099
زیست آنلاین: در مناطقی از آفریقای غربی، جنگلهایی وجود دارند که به دلیل اهمیت فرهنگی یا مذهبی برای مدت طولانی حفظ شده اند.
اهمیت جنگل های مقدس در غرب آفریقا در مبارزه با تغییرات اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، این اعتقاد وجود دارد که خدایان، حیوانات توتم یا اجداد در این "جنگل های مقدس" زندگی و از آن محافظت می کنند.

جوامع محلی قوانین خاص خود را برای منع برداشت بیش از اندازه از الوار و شکار دارند که از جنگل های مقدس در طی چندین نسل محافظت کرده است.

این جنگل ها چند صد کیلومتر مربع مساحت دارند و ممکن است بقایای یک جنگل پیوسته در امتداد سواحل آفریقای غربی باشد.

تراکم اکوسیستم جنگلی در آفریقای غربی از سال 1900، بیش از 80 درصد کاهش یافته است.

این بقایای جنگل های باستانی نه تنها از نظر فرهنگی دارای ارزش و تنوع زیستی هستند، بلکه برای مبارزه با تغییرات اقلیمی نیز بسیار مهم می باشند. آنها همچنین تولیدات کشاورزی را بهبود می بخشند.

اخیرا محققان خاک این جنگل را بررسی کردند. آن ها یافتند ماده اصلی این خاک ها آهکی نیست، به این معنی که کربناتهای لیتوژنیک نیستند، به همین دلیل آنها به یک غرقاب مهم کربن تبدیل شده اند.

محاسبات نشان داد که یک هکتار از این جنگل ها قادر است دی اکسید کربنی را که از طریق یک نیروگاه زغال سنگ که نزدیک به 16 تن زغال سنگ می سوزاند، منتشر می شود را از جو جذب کند.

این اکوسیستم پایدار مواد آلی به دلیل پتانسیل بالا برای جذب کربن (به دام انداخت و ذخیره دی اکسید کربن در جو) می تواند به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک کند.

خاک این منطقه نیز مهم است زیرا می تواند به تولید محصولات کشاورزی کمک کند.

منبع: the conversation

https://zistonline.com/vdcjhyeo.uqexhzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما