تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 84022
زیست آنلاین: بانک جهانی روز جمعه یک برنامه عملیاتی جدید برای تغییر آب و هوایی را اعلام کرد که هدف آن کمک به کشورهای در حال توسعه برای دستیابی به کاهش قابل اندازه گیری انتشار گازهای گلخانه ای و تعهد برای بسیج منابع گسترده برای کمک به کاهش وابستگی به زغال سنگ است.
برنامه عملیاتی جدید بانک جهانی برای تغییرات اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی گفت که عناصر اصلی این طرح روز پنجشنبه به هیئت مدیره بانک ارائه شده و بر ضرورت اقدام فوری تأکید کرد.

وی گفت: این بانک طی پنج سال گذشته، 83 میلیارد دلار اعتبار آب و هوایی فراهم كرده که در سال 2020 به 21.4 میلیارد دلار رسیده است. اما در طرح جدید شاهد افزایش این مقدار خواهیم بود.

طرح جدید، که اولین بار در روز چهارشنبه توسط رویترز گزارش شد، متعهد به تصمیم گیری در مورد تأمین مالی در راستای تلاش برای محدود کردن گرمایش کره زمین است.

مالپاس در بیانیه ای، با تأكید بر لزوم كمك به كشورها برای به حداكثر رساندن تأثیر تأمین مالی برای آب و هوا، با بهبود قابل اندازه گیری در معیشت از طریق سازگاری و كاهش قابل اندازه گیری در انتشار گازهای گلخانه ای گفت: پاسخ های جمعی ما به تغییرات آب و هوایی، فقر و نابرابری، انتخاب های مشخصی برای عصر ما هستند.

وی گفت: برای دستیابی به این اهداف، 35 درصد از تامین مالی گروه بانک جهانی، به طور متوسط طی 5 سال آینده، دارای مزایای مشترک آب و هوایی خواهد بود و 50 درصد از بودجه آب و هوایی بانک، از سازگاری و انعطاف پذیری پشتیبانی می کند.

این بانک همچنین معیارهای جدیدی اتخاذ خواهد کرد که تمرکز بیشتر در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، سازگاری و انعطاف پذیری را تسهیل کرده و تشخیص آب و هوایی را از طریق گزارش های جدید آب و هوایی و توسعه کشور گسترش می دهد.

مالپاس گفت كه این بانك از سرمایه گذاری های "دگرگون كننده" در انرژی، سیستم های غذایی، حمل و نقل و تولید حمایت خواهد كرد و حمایت از كشورهایی كه قصد دارند از زغال سنگ دور شوند را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcf0xdc.w6dj0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما