تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 83883
زیست آنلاین: یک مطالعه جدید نشان داده است که دود غلیظ و خاکستری آتش سوزی که هر سال در پاییز و زمستان کالیفرنیا را می پوشاند، می تواند برای انسان مضرتر از آلودگی ناشی از اتومبیل و سایر منابع آلاینده باشد.
 دود آتش سوزی های کالیفرنیا می تواند مضرتر از آلودگی ناشی از خودروها باشد
به گزارش زیست آنلاین، در اوج بدترین فصل آتش سوزی ثبت شده در این ایالت، یافته ها نشان داد که آتش سوزی های شدید که توسط تغییرات آب و هوایی تشدید می شوند، به طور فزاینده ای عواقب وخیمی برای سلامتی ساکنان غرب ایالات متحده خواهد داشت.


محققان طی یک دوره 14 ساله، از سال 1999 تا 2012، پذیرش یک بیمارستان را بررسی کردند و دریافتند که افزایش میزان آلودگی هوا در اوج آتش سوزی در جنوب کالیفرنیا، زمانی که بادهای شدید سانتا آنا معمولاً آتش سوزی ها را تشدید می کنند، با 10 درصد افزایش در بستری شدن بیماران در بیمارستان ها به دلیل مسائل تنفسی همراه بوده است.


در حالی که به طور کلی آلودگی ذرات معلق در سراسر ایالات متحده در سال های اخیر به دلیل مقررات سختگیرانه زیست محیطی کاهش یافته است، آلودگی در شمال غربی به دلیل آتش سوزی ها افزایش یافته است.


تحقیقات اخیر نشان داده است که دود ناشی از آتش سوزی می تواند نه تنها بیماری های تنفسی بلکه بیماری های قلبی را نیز تشدید کند و باعث حملات قلبی و مغزی شود.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcjtoeo.uqetozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما