تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : 83604
زیست آنلاین: آیا افزایش وقایع شدید آب و هوایی را مشاهده کرده اید؟ ابعاد آتش سوزی ها بزرگتر شده است، طوفان ها قوی تر و سیلاب ها عادی شده اند. این ها، واکنش زمین به نحوه برخورد انسان با آن است.
راهکارهایی ساده برای سبز شدن در سال 2021
به گزارش زیست آنلاین، هنگام برنامه ریزی برای سال نو، سعی کنید آن ها را در جهت کمک کردن به سیاره خود و بهتر شدن محیط زیست بکار بگیرید. این کار روی همه تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.
کار سختی هم نیست. قدم های ساده ای برای کاهش، استفاده مجدد و بازیافت می تواند برداسشته شود. اغلب بسیاری از این تغییرات تلاش کمی می خواهند و اغلب می توانند در هزینه های شما صرفه جویی کنند.
در ادامه برخی از این ایده ها آمده است:

 آلومینیوم را بیشتر دوست داشته باشید آیا می دانید بازیافت فقط یک قوطی آلومینیومی می تواند انرژی کافی برای روشن نگه داشتن تلویزیون به مدت سه ساعت را ذخیره کند؟ بر اساس اطلاعات مرکز بازیافت اقدام کلرادو، میزان فعلی انرژی صرفه جویی شده در یک سال فقط از بازیافت قوطی های آلومینیومی در ایالات متحده، می تواند بیش از 10 سال روشنایی کل شهر دنور را تامین کند.
دلیل آن این است که آلومینیوم بی نهایت بار قابل بازیافت است که آن را به ظرفی ایده آل تبدیل می کند. در حقیقت، حدود 75 درصد از کل آلومینیوم تولید شده در ایالات متحده آمریکا هنوز هم در حال استفاده شدن است.
طبق آمار آمریکایی ها سالانه بیش از 700 میلیون دلار قوطی آلومینیومی دور می ریزند. تصور کنید که اگر قوطی های بیشتری بازیافت شود، چه تاثیری می گذارد.
Action Recycling اشاره می کند که مقدار آلومینیومی که آمریکایی ها هر سه ماه دور می ریزند، می تواند کل ناوگان هوایی تجاری این کشور را نوسازی کند.

 به پلاستیک های یکبار مصرف نه بگویید هیچ کس نمی خواهد کاملا از پلاستیک متنفر باشد. این ماده هدف خود را دارد و در بسیاری از موارد ماده حیاتی است. به عنوان مثال، کلاه ایمنی دوچرخه، صندلی های ایمنی کودک، تجهیزات پزشکی و تلفن های همراه همه با قطعات پلاستیکی ساخته شده اند. 
پلاستیک های یکبار مصرف مانند بطری های پلاستیکی آب، نی و کیسه های مواد غذایی است که بیشترین نگرانی را ایجاد می کند.

بطری های پلاستیکی آب

به جای آن از بطری با قابل استفاده مجدد استفاده کنید و فقط در موارد اضطراری یا در مواردی که به بطری قابل استفاده مجدد دسترسی ندارید از بطری های یکبار مصرف استفاده کنید.

نی پلاستیکی

وقتی به رستوران می روید، به خدمه بگویید نی نمی خواهید، مگر اینکه واقعاً به آن احتیاج داشته باشید. این کار به تنهایی می تواند بر کاهش پلاستیک در اقیانوس های تأثیر بگذارد.

کیسه های پلاستیکی

اکنون بیشتر فروشگاه ها کیسه های قابل استفاده مجدد خود را می فروشند یا می توانید کیسه کاغذی درخواست کنید که به راحتی قابل بازیافت است یا به کمپوست تبدیل می شود. 

علاوه بر این گزینه ها، شما می توانید در کاناپه منزل، به راحتی پلاستیک های موجود در اقیانوس را پاکسازی کنید. هنگامی که شما به یک سوال ساده در وب سایت Free the Ocean پاسخ می دهید، این شرکت یک قطعه پلاستیک را از اقیانوس حذف می کند. می توانید هر روز به به یک سوال جدید پاسخ دهید و ممکن است نکته جدیدی نیز یاد بگیرید.

  دستگاه ها را خاموش کنید
همه ما وسایل و دستگاه های خود را دوست داریم. آنها در مسیریابی، ارتباط برقرار کردن با دوستان و خانواده و ایجاد توانایی کار در خانه به ما کمک می کنند.
هنگامی که از دستگاه ها و وسایل خانگی استفاده نمی کنید یا در یک اتاق نیستید، چراغ ها و سایر وسایل الکترونیکی را خاموش کنید.


ظرف ها را آبکشی نکنید طبق گفته Reckitt Benckiser، کمپانی اصلی برند Finish، اگر هر آمریکایی قبل از قرار دادن ظرف های خود در ماشین ظرفشویی آن ها را نشوید، در این کشور فقط در مدت یک سال، 150 میلیارد گالن آب صرفه جویی می شود. 150 میلیارد گالن آب دقیقاً چقدر است؟
این مقدار تقریباً معادل 230 هزار استخر شنای المپیک است.
این شرکت آنقدر به این امر اعتقاد دارد که کمپین Skip the Rinse Pledge را آغاز کرده است. در این کمپین آمده است که برای هر شخصی که تعهد کند قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، آن ها را آبکشی نکند، فینیش 1 دلار به حفاظت از طبیعت کمک می کند.
دلیل این اطمینان این است که بیشتر ماشین های ظرفشویی گرانتر از 500 دلار که در پنج سال گذشته فروخته شده اند، سنسورهای دارند که تشخیص می دهد چه مقدار آب برای شستسو مورد نیاز است.

 مصرف انرژی خانه خود را بهینه کنید با کاهش درجه حرارت سیستم گرمایشی، به خصوص زمانی که در خانه نیستید، نه تنها صورتحساب شما کاهش پیدا می کند،  بلکه به کاهش مصرف انرژی نیز کمک می کند.
نکته دیگری برای بهره وری بیشتر انرژی خانه شما: لامپ های قدیمی را با لامپ های جدید  تعوض کنید. در ابتدا شاید برای شما هزینه بر باشد، اما تعویض لامپ های قدیمی در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود.
به طور معمول، لامپ های با بهره وری انرژی بالاتر، روشنایی بیشتری دارند، بنابراین نیازی نیست که به همان تعداد قبل چراغ روشن کنید. بعلاوه، آنها می توانند تا پنج برابر بیشتر از لامپ های معمولی عمر کنند، بنابراین مجبور نیستید آنها را به دفعات زیاد تعویض کنید.
افزودن عایق یا استفاده از پنجره های دو جداره نیز می تواند خانه شما را از نظر کارآیی انرژی بهتر کند.

 

در صورت امکان رسیدهای ایمیلی را انتخاب کنید با درخواست رسید ایمیلی می توانید ضایعات کاغذی را کاهش دهید. اکنون بسیاری از شرکت ها از جمله Apple ، Macy's و Home Depot رسیدهای ایمیلی را به عنوان گزینه دوم در برابر کاغذی ارائه می دهند.

اگر بخواهید یک جنس را پس بدهید هم راحت تر هستید. چقدر مجبور شده اید برای پس دادن یک کالا ، برگردید و میان کاغذها و رسید ها به جستجو بپردازید؟ اما با داشتن یک ایمیل به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

روش آسان دیگر برای کاهش ضایعات کاغذی پرداخت صورتحساب خود بصورت آنلاین است.

 

گیاه بکارید یک نکته جالب در مورد کاشت باغچه این است که اندازه آن مهم نیست. شما می توانید یک باغ غول پیکر پر از میوه و سبزیجات در حیاط خانه خود داشته باشید، یا فقط از چند گیاه گلدانی کوچک در داخل خانه خود استفاده کنید. در هر صورت، شما به چندین روش از محیط زیست بهره مند می شوید.

برای افراد مبتدی، هر زمان که یک درخت، گل، بوته در خانه خود بکارید، شما یک منبع طبیعی اضافه کرده اید که باعث کاهش کربن و تولید اکسیژن می شود.

 کاشت باغ هم به شما امکان می دهد برخی از سبزیجات و میوه های خود را پرورش دهید و دیگر نیاز به خرید آن ها نداشته باشید و این باعث کاهش رد پای کربن می شود.

 

گزینه های مختلف را برای بسته بندی کادوها در نظر بگیرید برخی از بسته بندی های هدیه زمانی قابل بازیافت هستند که از فویل یا زرق ورق یا سایر مواد افزودنی دیگری که در روند بازیافت تداخل دارند استفاده نکنند. اما گزینه های بسیار دیگری برای بسته بندی هدایا وجود دارد.

سبدهای طبیعی یک گزینه عالی است، نه تنها به دلیل زیبا بودن، بلکه در صورت تحویل دادن هدیه های سنگین تر، حمل آنها آسان تر است.

با این حال، اگر ظاهر سنتی کاغذ را ترجیح می دهید، کیسه های کاغذی، مواد غذایی، دستمال کاغذی، صفحات یک تقویم قدیمی یا حتی روزنامه ها را امتحان کنید. رزونامه سیاه و سفید را نمی پسندید، از کتاب های کمیک کمک بگیرید.

 

در خانه کمپوست تولید کنید پوست موز، پوسته تخم مرغ، هسته سیب ، قهوه و ضایعات سبزیجات معمولاً در سطل آشغال شما ریخته می شود. اما این ضایعات می توانند بازیافت شده و به کمپوست رایگان برای باغ شما تبدیل شوند.

کمپوست مقدار زباله ای را که در نهایت به محل دفن زباله منتهی می شود، کاهش می دهد. همچنین خاک غنی از مواد مغذی ایجاد می کند که می تواند بعداً در خانه و اطراف آن استفاده شود.

بزرگترین عامل بازدارنده در بسیاری از موارد برای این کار بوی بد آن است. می توانید اگر امکانش را دارید آن را به بیرون از منزل منتقل کنید. همچنین، هنگام جمع آوری کمپوست در داخل خانه خود، از ظرفی درب دار و مهر و موم شده استفاده کنید تا آشپزخانه شما بو نگیرد.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcayina.49new15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما