تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 83487
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحانی روز چهارشنبه در نشست هيئت دولت اظهار داشت: این به عنوان یکی از افتخارات بزرگ دولت دوازدهم است که از یک طرف آب، برق و گاز برای اقشار کم‌درآمد مجانی شده است و از طرف دیگر مردم کاملا مطمئن باشند که در رشد و توسعه خودکفا هستیم.
کاهش مصرف برق کشور با اضافه کردن نیروگاه‌های مجازی و فرهنگ بهره‌برداری
به گزارش زیست آنلاین، رئیس جمهور با اشاره به اینکه در برق امید مردم را به کم مصرفی تشویق و پاداشی را برای این کم‌مصرفی مشخص کردیم افزود: در چارچوب این طرح اعلام کردیم اگر مصارف در حدی که اعلام شده، باشد هیچ وجهی از مصرف کننده دریافت نمی‌شود یعنی برق به صورت صددرصد و کاملا مجانی خواهد بود.

وی گفت: در گزارش امروز وزیر نیرو به دولت اعلام شد که مصرف برق در آبان امسال نسبت به آبان پارسال کاهش یافته و شمار خانوارهای کم مصرف ۳.۵ درصد افزوده شده است و آنهایی که پرمصرف بودند میزان مصرف خود را حدود ۱۳ درصد کاهش داده اند و این یک مسیر ترویج فرهنگ درست خوب مصرفی برای خدمات مهمی است که با قیمت گزاف و گران برای دولت درمی‌آید تا در اختیار مردم قرار بدهد.

رئیس جمهور با اعلام اینکه مشترکانی که در مصرف برق مراعات کنند تا پایان سال جاری و سال آینده ۳۰درصد پول برق پرداخت نمی کنند، افزود: در گاز و آب نیز از محاسبه اول دی، مشترکین کم مصرف طبق چارچوب اعلامی، مبلغی پرداخت نمی کنند و این به عنوان یکی از افتخارات بزرگ دولت دوازدهم است که از یک طرف آب، برق و گاز برای اقشار کم‌درآمد مجانی شده است و از طرف دیگر مردم کاملا مطمئن باشند که در رشد و توسعه خودکفا هستیم.

دکتر روحانی با اشاره به رشد فوق‌العاده تولید برق در کشور از ۱۷۰۰ مگاوات به طور متوسط در سال به ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات، تاکید کرد: با اضافه کردن نیروگاه‌های مجازی و فرهنگ بهره‌برداری، مصرف کاهش می‌ یابد.

به گزارش انرژی امروز، رئیس جمهور همچنین به اقدامات دولت در زمینه سدسازی، تصفیه و مهار آب و کاهش تلفات اشاره و تصریح کرد: پس از انجام این اقدامات اساسی، آب را مجانی کردیم یعنی این دولت شعاری عمل نکرد و در ۷ سال در مسیر خوداتکایی و خودکفایی و بعد در زمینه حمایت برای مردم کم درآمد جامعه عمل و حرکت کردیم که این سیاست کلی دولت است.

https://zistonline.com/vdcjaxeo.uqetozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما