تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 83014
گرتا تونبرگ در یادداشتی اعلام کرد:

دو سال دیگر نیز بدون اقدام اقلیمی گذشت

زیست آنلاین: دو سال از نخستین اعتراض انفرادی گرتا تونبرگ از مدرسه خود در مورد وضعیت آب و هوا می گذرد و او می گوید جهان با عدم انجام اقدامات لازم در مورد این بحران زمان را تلف کرده است.
دو سال دیگر نیز بدون اقدام اقلیمی گذشت
به گزارش زیست آنلاین، اعتراض تونبرگ الهام بخش یک جنبش جهانی بود و روز پنجشنبه او و سایر رهبران اعتراضات در مدارس، با آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان، که ریاست دوره ای شورای اروپا را در اختیار دارد، ملاقات خواهند کرد. آنها توقف تمام سرمایه گذاری ها و یارانه های سوخت های فسیلی و ایجاد بودجه های کربن الزام آور سالانه را درخواست خواهند کرد.

تونبرگ در مقاله ای برای گاردین نوشت، با نگاهی به عقب، می بینیم که اتفاقات زیادی رخ داده است. میلیون ها نفر به خیابان ها رفته اند و در تاریخ 28 نوامبر 2019، پارلمان اروپا وضعیت اضطراری جوی و زیست محیطی اعلام کرد. اما در دو سال گذشته، جهان بیش از 80 میلیارد تن CO2 نیز منتشر کرده است. ما شاهد حوادث طبیعی متداول در سراسر جهان هستیم. زندگی و معیشت  بسیاری از مردم از بین رفته است و این تنها آغاز بحران است.

تونبرگ و همکارانش گفتند که مبارزه با شرایط اضطراری آب و هوا باید کشورهای ثروتمند را درگیر کند تا برخی از فعالیت های آلایندگی آنها متوقف شود. با این حال، این یک واقعیت است که بیشتر مردم از پذیرش آن امتناع می ورزند.

از میلیون ها دلاری که توسط دولت ها در واکنش به بیماری همه گیر کرونا هزینه می شود، به عنوان فرصتی برای قرار دادن جهان در مسیری برای متوقف کردن گرمایش جهانی که شاید یک بار در طول زندگی اتفاق بیفتد، نام برده می شود. چرا که قتصاددانان، دانشمندان و متخصصان بهداشت می گویند منافع آن بر هزینه هایش برتری دارد.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcfjxdc.w6dmyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما