تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : 82713
زیست آنلاین: دانشمندان بر این باورند که آنها پاک ترین هوای جهان را که عاری از ذرات ناشی از فعالیت های انسانی است، در اقیانوس جنوبی واقع در قطب جنوب، شناسایی کرده اند.
دانشمندان می گویند که پاکترین هوای روی زمین را کشف کرده اند
به گزارش زیست آنلاین، محققان دانشگاه ایالتی کلرادو در یک مطالعه در مورد ترکیب بیوآئروسول اقیانوس جنوبی، یک منطقه جوی را شناسایی کردند که بدون تغییر باقی مانده است.

آب و هوا و اقلیم ارتباط نزدیک دارند و هر قسمت از جهان را با مناطق دیگر پیوند می دهند.

با تغییرات اقلیمی سریع ناشی از فعالیت های انسانی، دانشمندان و محققان در تلاشند تا نقاطی از زمین را پیدا کنند که انسان اثری روی آن نگذاشته باشد.

با این حال، پروفسور سونیا کریدنویس و تیم وی گمان می کنند که هوای روی اقیانوس جنوبی، کمترین آسیب را از فعالیت انسان و گرد و غبار قاره های جهان دیده است.

محققان دریافتند که هوای لایه مرزی که ابرهای پایین تر اقیانوس جنوبی را تغذیه می کند، عاری از ذرات آئروسل تولید شده توسط فعالیت های انسانی، از جمله سوزاندن سوخت های فسیلی، کاشت محصولات زراعی خاص، تولید کودهای شیمیایی و دفع فاضلاب و غیره است.

آلودگی هوا توسط ذرات معلق( آئروسل ) موجود در هوا ایجاد می شود که عبارتند از ذرات جامد، مایع و گازهایی که در هوا معلق هستند.

آلودگی هوا در حال حاضریک بحران جهانی بهداشت عمومی است و طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) سالانه جان هفت میلیون نفر را می گیرد.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcae0na.49nu615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما