تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 82520
زیست آنلاین: تحقیقات جدید نشان می دهد که تنفس در نزدیکی اماکن دفن یا سوزاندن زباله برای سلامتی انسان خطرناک است. هنگامیکه باکتری ها و ژن های مقاوم در برابر آنتی بیوتیکها ناشی از زباله های شهری که از طریق هوا به سمت انسان حرکت می کنند، تنفس این هوای آلوده می تواند بسیار خطرناک باشد.
افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی با دفن یا سوزاندن زباله ها
به گزارش زیست آنلاین، نتایج انجام یک تحقیق علمی که در مجله Science & Technology Environment ، هفته نامه ای از انجمن شیمیایی آمریکا (ACS)  ، منتشر شده حاکی از آن است که زباله های مدفون یا سوزانده شده در محل دفن زباله ها می توانند منبع مهمی از ژن های مقاوم به آنتی بیوتیک در هوا می باشند. داروهای دور ریخته شده، تکامل مقاومت در باکتری ها را که به طور عادی در زباله ها یافت می شوند تسریع می کنند و افرادی که در نزدیکی محل دفن زباله ها و در مسیر وزش باد زندگی می کنند را به خطر می اندازد.

انجمن شیمیایی آمریکا گزارش می دهد كه محققان چینی باكتری ها و ژنهای مرتبط با مقاومت به آنتی بیوتیك را در سیستم تصفیه فاضلاب چانگژو، شهری در شرق چین را مورد مطالعه قرار دادند.

محققان با جمع آوری نمونه های هوا از اطراف محل دفن و سوزاندن زباله های جامد شهری و دو ایستگاه انتقال (جایی که زباله ها دپو می شوند) و مطالعه آنها دریافتند که هوای نزدیک دستگاه های زباله سوز و محل دفن زباله ها ذرات و باکتریهای بیشتری نسبت به مکانهای بالادست دارد.

این تیم 16 ژن مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها را در نمونه های هوا شناسایی کرده و منبع آنها را در زباله های جامد شهری و محلول در سیستم ردیابی کردند. این مواد مضر برای سلامتی در هوای پایین دست بسیار بیشتر و فراوان تر از بالا دست محل زباله سوزها بودند. 

هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم دپو زباله در شهر چانگژو غیر معمول بوده است. با وجود انواع آشغال و بسته های مختلف از جمله شیشه ها و مواد دارویی در همه محل های دفن زباله و انتشار بخارات و بوهای نامطبوع در هوا، تنفس در پایین دست مسیر باد این محل ها بسیار خطرناک است.

 

https://zistonline.com/vdcgzn97.ak9xx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما