تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : 82398
 دبیر علمی نخستین همایش ملی تنوع زیستی خبر داد: پایگاه سیویلیکا با انعقاد تفاهمانه ای حمایت خود از همایش ملی تنوع‌ زیستی را اعلام کرد.
 حمایت پایگاه سیویلیکا از همایش ملی تنوع زیستی 
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد مدادی گفت: بر اساس این تفاهمنامه، مقالات همایش ملی تنوع زیستی توسط پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و به هر مقاله همایش کد COI اختصاص داده خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع حفاظت از تنوع زیستی، همچنین عنوان همایش ملی تنوع زیستی در تقویم کنفرانس های تخصصی کشور درج می شود.

نخستین همایش ملی تنوع زیستی با همکاری معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در خرداد ماه ۹۹ برگزار می شود که رویکردهای نوین در حفاظت یکی از اهداف برگزاری این همایش است که توسط کارشناسان و متخصصان امر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این همایش در چهار رویکرد اصلی شناخت و معرفی تنوع زیستی کشور و مطالعات بنیادین آن، حفاظت در سطوح سه گانه بهره برداری پایدار از تنوع زیستی و آموزش و جریان سازی در سطوح مختلف جامعه برگزار و در بیش از ۱۰ محور بر اساس ضرورت علمی و اجرایی موجود نسبت به پذیرش مقالات اقدام خواهد کرد.

رویکردهای نوین در حفاظت، مدیریت گونه ها و جمعیت ها، ابعاد حقوقی و بین المللی تنوع زیستی، اثرات تغییرات اقلیم بر تنوع زیستی، کشاورزی پایدار، دانش بومی و مشارکت آگاهانه در حفظ تنوع زیستی محورهای مهم این همایش است.

این همایش به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی در خرداد ماه سال آینده با همکاری و مشارکت مراجع علمی و اجرایی مرتبط از جمله پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی برگزار می شود، محققان و متخصصان تا پایان اسفند ماه فرصت ارسال مقاله از طریق پایگاه اینترنتی همایش به نشانی biodiversitycongress.ir  را دارند.

https://zistonline.com/vdcjoteo.uqe8hzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما