تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 82069
زیست آنلاین: در حالی که آمریکایی ها در حال خرید و گشودن هدایای کریسمس خود بودند، تنظیم کننده های قوانین محیط زیستی دولت ترامپ در حال تکمیل کار خود درمورد برخی موضوعات بحث برانگیز، از جمله برخی بازنگری های پیشنهادی مقررات بوش و اوباما بودند.
بازنگری قوانین زیست محیطی توسط دولت ترامپ
 

به گزارش زیست آنلاین، خبرهایی که ممکن است در طول تعطیلات مردم از دست داده باشند، شامل سیاست هایی در مورد لامپ های کارآمد با انرژی،انتشار گازهای طبیعی، آلودگی آب و سموم دفع آفات می باشد که در اینجا جزئیات آنها ذکر شده است:

لامپهای حبابی وزارت انرژی الزامات شدیدتر بهره وری را برای بسیاری از انواع معمول لامپ ها در سال جدید بی معنی تلقی کرده است. دولت، گروه های مصرف کننده و متخصصان محیط زیست راجع به اینکه چقدر استانداردهای توسعه یافته دولت اوباما و دوران بوش، باعث ایجاد هزینه یا پس انداز شده است بحث کردند. دولت ترامپ بیان کرد استفاده از لامپهای کارآمدتر باعث افزایش 300 درصدی هزینه برای مردم می شود. اما  گروههای محیط زیستی اعلام کردند هزینه جابجایی به گزینه های دیگری مانند LED معقول است زیرا کاهش مصرف انرژی به معنای پس انداز مالی و همچنین منافع زیست محیطی است.

رئیس جمهور دونالد ترامپ از مقررات زیست محیطی در مورد لامپ ها انتقاد کرده است. به گفته وی، لامپ های کارآمدتر باعث می شوند که او "همیشه به رنگ نارنجی به نظر برسد".

انتشار گازهای طبیعی آژانس حفاظت از محیط زیست اعلام كرد كه برنامه های "خوداظهاری" موقت و داوطلبانه برای منابع آلاینده ایجاد کرده که خود منابع اقدام به بررسی و رفع مشکلات خود کنند. این برنامه به مدت 12 ماه به کارآفرینان و تولیدکنندگان نفت و گاز طبیعی این امکان را می دهد تا تخلفات مربوط به قانون هوای پاک و جریمه های ناشی از آن را اعلام و برطرف کنند. دستیار سرپرست آژانس، سوزان بدین گفت كه این برنامه "سلامت عمومی و حفاظت از محیط زیست را در جوامع فراهم می كند."

خاکستر زغال سنگ سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد داده كه به جورجیا هشدار دهد که مقابله با خاکستر زغال سنگ که یك محصول جانبی سمی نیروگاههای سوزاننده زغال سنگ است را انجام دهد. خاکستر زغال سنگ که حاوی فلزات خطرناک از جمله آرسنیک و جیوه است ، به طور معمول با آب مخلوط می شود و لجن حاصل از آن در چاله ها ذخیره می شود. متخصصان محیط زیست می گویند در اکثر موارد این لجنها در حال نشت به آب های زیرزمینی هستند.

در گزارشی که سال گذشته توسط پروژه یکپارچگی محیط زیست و Earthjustice منتشر شد مشخص گردید که 11 از 12 چاله خاکستر زغال سنگ در جورجیا خطرساز است و از مسئولین ایالتی خواست تا قوانین سختگیرانه تری برای این مشکل تنظیم کنند.

در ماه نوامبر، سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد کرد که یکی از قوانین اوباما در رابطه با خاکستر زغال سنگ را تنظیم کند که جریمه های سنگینتری را برای این منابع آلاینده در نظر میگیرد.

آفت کش ها EPA پیشنهاد افزایش سطح مجاز علف کش Atrazine را داده است، که توسط متخصصان برای از بین بردن علفهای هرز در محصولات زراعی و چمنزارها استفاده می شود. توجیه این سازمان برای این پیشنهاد ایجاد یک بازار کشاورزی قوی و پر جنب و جوش است.

مرکز کنترل بیماری ها می گوید اگر مواد شیمیایی در آبهای زیرزمینی یا آبهای اطراف آن نفوذ کند منجر به ایجاد ناهنجاری هایی مانند تولد نوزادان زودرس می شود. مرکز تنوع زیستی یک گروه زیست محیطی می گوید 35 کشور جهان استفاده از Atrazine را ممنوع کرده یا در حال حذف آن هستند و پیشنهاد EPA را "گامی رو به عقب" خوانده است.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdceo78v.jh8wpi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما