تاریخ انتشار :جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : 82045
پزشکان ایرلندی در یک مطالعه جدید بار دیگر بر اثرات بیماری‌ زای تغییرات اقلیمی و تهدید آن برای سلامت بشر تاکید کردند.
تغییرات اقلیمی تهدیدی برای بهداشت عمومی است
به گزارش زیست آنلاین، یک متخصص بهداشت عمومی در این مطالعه هشدار داد که پدیده تغییرات جوی از تهدیدات مهم برای سلامت انسان امروزی است.

دکتر "اینا کِلِی"، کارشناس طب عمومی و رئیس گروه سلامت و محیط زیست بهداشت عمومی در آژانس دولتی "اچ‌اس‌ایِ" انگلیس در این باره هشدار داد: تغییرات اقلیمی یکی از عوامل موثر در افزایش خطر ابتلا به بیماری های ناشی از آب آلوده، سرطان پوست، بیماری های ریوی و افزایش مرگ‌ومیرهای مرتبط با تغییرات دماست.

وی یادآور شد در حالیکه اغلب تمرکز بحث‌های مرتبط با تغییرات اقلیمی بر پیامدهای محیط زیستیِ آن است اما باید تاکید کرد که این پدیده همچنین بر سلامت انسان‌ها اثرات منفیِ جدی دارد.

دکتر کِلِی می‌گوید: پیامدهای تغییرات جوی شامل سیلاب‌ها، تغییرات دمایی شدید و آتش سوزی‌های گسترده می‌تواند چالش‌های بسیاری برای سلامت عمومی به همراه داشته باشد.

وی افزود: اقلیم، بر آب و هوا اثر می‌گذارد و پدیده های آب و هوایی شدید نیز به نوبه خود بر تمام انواع موضوعات زیست محیطی مانند زیرساخت‌های جاده‌ای و مسائل مرتبط با خودرو و حمل و نقل تاثیرگذارند و تمام این تغییرات به گونه‌ای به سلامت انسان آسیب وارد می‌کنند.

به گزارش روزنامه آیریش تایمز، اثرات سیل بر آلودگی آب‌ها، خطرات اشعه UV برای پوست با گرمتر شدن هوا و نیز افزایش دما و آلودگی هوا در پی افزایش آتش‌سوزی‌های طبیعی که خشکسالی از عوامل آن است، همگی ارتباط مستقیم با سلامت و بهداشت عمومی ساکنان زمین دارد.

این متخصصان در مطالعه جدید تاکید کردند که راه‌حل این معضل، اقدامات همگانی و گسترده در زمینه بهبود شرایط اجتماعی - زیست محیطی موثر و طولانی مدت است.

منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdciwuav.t1ar52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما