تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81762
زیست آنلاین: دولت ترامپ آماده است تا مقررات اوباما در خصوص انتشار سموم از نیروگاه های زغال سنگ را لغو کند. حرکتی که به اعتقاد گروه های زیست محیطی منجر به ایجاد مشکلات زیادی برای سلامتی خواهد شد.
دولت ترامپ مقررات زیست محیطی دیگری را لغو می کند
به گزارش زیست آنلاین، نیویورک تایمز گفت که آژانس حفاظت از محیط زیست می تواند خیلی زود با غیر الزامی کردن برخی الزامات در خصوص ژنراتورها و معاف کردن تعداد زیادی از نیروگاه ها از این الزامات، این مقررات را تضعیف کند.
این روزنامه می گوید که این آژانس در حال دنبال کردن تغییرات است تا عمر نیروگاه های زغال سنگ قدیمی که با وجود گزینه های پاکتر تولید انرژی، تمایل به تعطیلی آن ها وجود دارد، بیشتر شود.
در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، آژانس حفاظت از محیط زیست، تعدادی از مقررات مربوط به دوران ریاست جمهوری اوباما را که به دنبال کاهش اثرات انرژی های غیر تجدیدپذیر بر محیط زیست و سلامتی بود را لغو کرد و اقدام روز پنجشنبه آخرین نمونه لغو این مقررات بود.
تایمز اعلام کرده است که هر سال نیروگاه ها حدود 130 میلیون تن خاکستر زغال سنگ تولید می کنند. باقیمانده تولید شده از زغال سنگ که در بیش از هزار سایت در سراسر کشور ذخیره می شود.
مقررات زمان ریاست جمهوری اوباما مهلت هایی را برای نیروگاه ها جهت سرمایه گذاری در فن آوری های مدرن تصفیه فاضلاب به منظور حفظ آبراه های محلی از آلودگی سمی تعیین کرد، که پیش بینی می شد از ورود حدود 1.4 میلیون پوند فلزات سمی و سایر آلاینده ها به آبراه ها جلوگیری کند.
به گفته تایمز، گروه های زیست محیطی مخالف این تغییرات هشدار می دهند که ورود مواد سمی به این آب ها، می تواند منجر به مشکلات قابل توجهی مانند نقص در هنگام تولد، سرطان و مشکلات رشد مغزی در کودکان خردسال شود.
دولت ترامپ می گوید تغییرات پیشنهادی آنها باعث حذف بیشتر آلاینده ها نسبت به مقررات دوره اوباما خواهد شد. استدلالی که تایمز می گوید بر اساس تحلیلی است که فرض می کند حدود 30 درصد نیروگاه ها به طور داوطلبانه فناوری های بروزتر جهت کاهش آلاینده ها نصب خواهند کرد.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcdx50j.yt0f96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما