تاریخ انتشار :شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 81736
زیست آنلاین: نمایندگان مجلس انگلیس می گویند با باز شدن مسیرهای تجاری جدید با آمریکای جنوبی و آسیا ورود گونه های تهاجمی به این کشور افزایش می یابد.
انگلیس برای مقابله با گونه های مهاجم به "ارتش شهروندان" احتیاج دارد
به گزارش زیست آنلاین، نمایندگان مجلس انگلیس هشدار داده اند كه بریتانیا برای مقابله با تهدید آفات و بیماری های خطرناک كه می تواند برای اقتصاد آن در هر سال 1.8 میلیارد پوند هزینه در بر داشته باشد به یك "ارتش شهروندان" احتیاج دارد.

بودجه فعلی برای امنیت زیستی 220 میلیون پوند در سال تخمین زده می شود اما بودجه برای پروژه های مقابله با گونه های مهاجم کمتر از 1 درصد از این مقدار (0.9 میلیون پوند) را تشکیل می دهد.

نمایندگان مجلس کمیته حسابرسی محیط زیست می گویند که بودجه برای مقابله با گونه های غیر بومی باید سالانه 3 میلیون پوند افزایش یابد. آنها همچنین می خواهند كه دولت 1.3 میلیون داوطلب "ارتش شهروندان" را آموزش دهد تا بتوانند گونه های تهاجمی و غیربومی را شناسایی و از شیوع آنها جلوگیری کنند.

اصطلاح گونه های مهاجم، گونه هایی را توصیف می کند که به دلیل فعالیت انسان ها  مستقیماً از جایی به محل زندگی انسانها منتقل شده اند. آنها برای کشاورزی و حیوانات وحشی انگلیس مشکلات عدیده ای را به وجود آورده اند.

انگلیس در حال حاضر شاهد ورود زنبور سرخ آسیایی است که می تواند شوک آنافیلاکسیک ایجاد کند و تهدیدات آینده برای این کشور نیز شامل پشه آسیایی است که دارای بیماری چیکونگونیا و تب دنگی است.

با این حال، احتمالاً با باز شدن مسیرهای تجاری جدید با آمریکای جنوبی و آسیا، تهدید گونه های تهاجمی افزایش می یابد. این گزارش تخمین می زند که حدود 40 گونه دیگر غیربومی در طی 20 سال به این کشور وارد خواهند شد.

نمایندگان مجلس این کشور توصیه می كنند كه دولت تا پایان سال 2020 مرکز مرزی مقابله با ورود گونه های تهاجمی را معرفی كند.

نماینده مجلس کمیته حسابرسی محیط زیست، مری کراگ گفت: گونه های مهاجم یکی از "پنج تهدید اصلی" برای محیط زیست هستند. وی گفت: "بودجه دولت برای مقابله با گونه های تهاجمی اندک است و در مقیاس تهدیدهایی که آنها ایجاد می کنند مطابقت ندارد."

برخی از گونه های غیربومی که هم اکنون در انگلستان وجود دارند برای سلامتی انسان مضر هستند، برخی از این گونه ها ناقل بیماری هایی هستند که می تواند باعث سوزش پوست و مشکلات تنفسی شود.

منبع : independent

https://zistonline.com/vdcepf8v.jh8zxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما