تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81707
زیست آنلاین: استرالیا این هفته تلاش خواهد کرد تا یک میلیون کیلومتر مربع از اقیانوس در قطب جنوب را به عنوان یک منطقه حفاظت شده دریایی در یک مجمع بین المللی به تصویب برساند.
ایجاد منطقه حفاظت شده دریایی در قطب جنوب
به گزارش زیست آنلاین، پیشنهاد ها برای حفظ منطقه وسیع و بکر از اقیانوس در نواحی قطب جنوب، در گذشته مخالفت هایی را به همراه داشته است، از جمله در جلسه سال گذشته کمیسیون حفاظت از منابع دریایی قطب جنوب، جایی که چین، روسیه و نروژ در رد کردن این پیشنهاد نقش داشتند.

استرالیا با همکاری اتحادیه اروپا از پیشنهاد یک منطقه حفاظت شده دریایی در شرق قطب جنوب  پشتیبانی می کند و آن را مجدداً امسال در جلسه این کمیسیون مطرح می کند. اعضای این کمیسیون شامل 25 کشور و اعضای اتحادیه اروپا می باشند. این طرح نیاز به حمایت همه اعضا برای پیشبرد آن دارد.
سوزان لی, وزیر امور محیط زیست استرالیا گفت تصمیم به ایجاد این منطقه حفاظت شده نشان دهنده تعهد ما برای محافظت از قطب جنوب و اقیانوس جنوبی می باشد.

"گیلیان اسلوکوم"، نماینده استرالیا در کمیسیون حفاظت از منابع دریایی قطب جنوب نیز گفت که این پیشنهاد از صخره ها و چندین گونه دریایی محافظت خواهد کرد.

همچنین این منطقه حفاظت شده پیشنهادی مرجع علمی را برای کمک به محققان جهت درک تأثیر صید در خارج از مناطق حفاظت شده و پیامدهای تغییرات اقلیمی برای اکوسیستم های اقیانوس در منطقه قطب جنوب فراهم می کند.
"تیم جارویس"، کاوشگر و ماجراجوی قطب جنوب، از کشورهای عضو خواسته است تا از این طرح حمایت کنند و هشدار داد که تغییرات آب و هوا و تهدید ماهیگیری صنعتی بر این مکان شگفت انگیز فشار آورده است. وی گفت اگر از منابع محافظت نشود، خطر ایجاد اختلال در کل شبکه غذایی اقیانوس وجود خواهد داشت.
منبع:theguardian

https://zistonline.com/vdccmmq4.2bqsx8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما