تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 80659
آشناسازی با جاذبه های گردشگری استان لرستان

گردهمایی فعالان گردشگری سراسر کشور در استان لرستان

زیست آنلاین: گردهمایی آشناسازی فعالان گردشگری سراسر کشور به میزبانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان، با هدف آشناسازی با جاذبه های طبیعی و تاریخی لرستان، در تاریخ ۹۸/۲/۱۱ در هتل زاگرس بروجرد برگزار گردید.
 گردهمایی فعالان گردشگری سراسر کشور در استان لرستان
به گزارش زیست آنلاین، اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان لرستان، در گردهمایی سه روزه به معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی این استان در راستای توسعه گردشگری و افزایش ظرفیت آن پرداختند. در این گردهمایی که با حضور دکتر مهدی بهاروند، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی لرستان؛ دالوند، مسئول روابط عمومی این اداره، یارمحمدی رئیس میراث فرهنگی شهرستان بروجرد و راهنمایان گردشگری و مدیران آژانس‌های مسافرتی از سراسر ایران برگزار گردید،‌ جاذبه ها و پتانسیلهای گردشگری استان لرستان معرفی گردید.
در ابتدای جلسه، دالوند ضمن خیرمقدم به میهمانان، ضمن معرفی برنامه‌های بازدید در این سفر گفت: لرستان به عنوان پایتخت پل‌های تاریخی، غارهای شگفت‌انگیز، آبشارهای بی‌نظیر و موسیقی اصیل ایرانی شناخته می‌شود. 

گردهمایی فعالان گردشگری در استان لرستان

وی با اشاره به سیل‌های اخیر در این استان گفت: علی‌رغم خسارات فراوانی که سیل به ابنیه تاریخی وارد آورده و بیش از ۷۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، اما هنوز این استان ظرفیت‌های فراوان خود را در امر گردشگری از دست نداده است و سیلاب‌ها نباید ذهن مردم را از سفر به این استان منحرف کند.
وی از راهنمایان گردشگری خواست تا در معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های توریستی و گردشگری این استان اهتمام ورزند.

۵۰۰۰ اثر تاریخی و طبیعی در استان  لرستان

۵۰۰۰ اثر تاریخی و طبیعی در استان  لرستانمسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی لرستان در این مراسم بیان کرد: حدود ۵۰۰۰ اثر تاریخی و طبیعی در این استان شناسایی شده که بیش از نیمی از آنها در فهرست آثار ملی ثبت گردیده است. 
در ادامه این گردهمایی، بهاروند، معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی لرستان، ضمن معرفی برخی از «ترین»های استان لرستان گفت: استان لرستان به استان ترین‌ها معروف است. لرستان پایتخت پل‌های تاریخی ایران است. ما در این استان قدیمی‌ترین پل‌ها را داریم که قدیمی‌ترین آن پل کشکان است. 
وی افزود: به لحاظ زمین‌شناسی، لرستان پایتخت ژئوتوریسم ایران است. 
همچنین بزرگترین گنجینه مفرغی در این استان کشف و شناخته شده است که در بسیاری از موزه‌های دنیا نگهداری می‌شود.

لرستان، روزانه می‌تواند پذیرای بیش از 2000 گردشگر باشد

لرستان، روزانه می‌تواند پذیرای بیش از ۲۰۰۰ گردشگر باشدبهاروند، در ادامه گفت:با توجه به یافته های باستانشناسی قدمت بشر در این استان به ۵۴۰۰۰ سال قبل برمیگردد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری این استان، گفت: لرستان، روزانه می‌تواند پذیرای بیش از ۲۰۰۰ گردشگر باشد. 
همچنین، وی از شروع به کار قطار گردشگری در این استان خبر داد که به همت مسئولین گردشگری و میراث فرهنگی و همچنین بخش خصوصی، در پایان سال ۹۷ آغاز به کار کرد. اما متأسفانه،برخی از زیرساختهای ریلی آن به سبب سیل اخیر دچار خسارت گردیده است. 
حامد خلیلی، مدیرعامل شرکت گشت گهر و مسئول اجرای طرح قرار گردشگری سبز ایران، ضمن معرفی این پروژه گفت: قطار گردشگری سبز ایران ، به عنوان حامی محیط زیست سعی کرده که در این راستا و حفظ محیط زیست ایران گام بردارد.

موضوع اصلی گردشگری طبیعت، صنایع دستی و آثار تاریخی می‌باشد

موضوع اصلی گردشگری طبیعت، صنایع دستی و آثار تاریخی می‌باشدیار محمدی، رئیس میراث فرهنگی شهرستان بروجرد نیز در ادامه اظهار کرد: موضوع اصلی گردشگری، طبیعت، صنایع دستی و آثار تاریخی می‌باشد. سوغات و خوراکی‌ها و غذاها در مرحله بعدی قرار می‌گیرد. 
وی افزود: طبیعت بروجرد بسیار بکر است و سرچشمه بسیاری از رودهای پرآب از بروجرد آغاز می‌شود. 
وی همچنین با اشاره به صنایع دستی غنی در این استان و شهرستان گفت: این شهر با ۶۱ رشته صنایع دستی در کشور رکورددار است. در صنایع فلزی از ساخت ادوات بزرگ مثل ادوات کشاورزی تا ساخت زیورآلات و وسایل کوچک پیشرو هستیم.

یارمحمدی افزود: برای معرفی بروجرد به عنوان شهر ملی صنایع دستی تلاش کرده‌ایم و مقدمات این کار فراهم شده است. 
دالوند در پایان گفت: برای گردشگران در سه روز بازدید از این استان برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته‌ایم، از جمله بازدید از قدیمی‌ترین مسجد غرب ایران، خانه‌های تاریخی در بروجرد و خرم‌آباد، تالاب ازگن دورود، خانه باغ‌هایی که به تکیه معروف است، قلعه فلک الافلاک به عنوان بنایی تاریخی و کهن از دوره ساسانیان، رصدخانه خرم آباد و غیره. 
در پایان مسئولان به همراه راهنمایان گردشگری به بازدید از جاذبه‌های گردشگری بروجرد پرداختند.

موضوع اصلی گردشگری طبیعت، صنایع دستی و آثار تاریخی می‌باشد

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

گردشگری چیست ؟ با انواع گردشگری و اصطلاحات آن آشنا شوید​

تفاوت های میان اکوتوریسم و طبیعت گردی در جایگاه گردشگری

جایگاه اکوتوریسم در ایران

وضعیت گردشگری داخلی در تابستان امسال

 آینده درخشان گردشگری در ایران

 

https://zistonline.com/vdchw-n6.23nvmdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما