تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 79673
صنایع سبز، به صنایعی گفته می شود که در تولیدات خود روش های سازگار با محیط زیست را به کار می گیرند و یا محصولات سازگار با محیط زیست تولید می کنند، در ادامه با دو نمونه از این فناوری ها آشنا می شوید.
معرفی ساعت هوشمندی هیبریدی/ شارژر بی سیم با قابلیت انعطاف
به گزارش زیست آنلاین، ساعت هوشمند ال.جی که "W۷" نام دارد، ترکیبی از یک اندروید پوشیدنی و یک ساعت سنتی و معمولی است بنابراین زمانی‌که باتری ساعت به اتمام رسید، کاربر می‌تواند از آن به عنوان یک ساعت معمولی استفاده کند. این ساعت به زودی به استرالیا راه خواهد یافت.

"W۷ Watch" با دستیار گوگل ادغام شده و با مقاومت بالایی در خاصیت ضدآبی است.

صفحه لمسی "‌ال‌سی‌دی" ساعت نیز ۱.۲ اینچ است.

به نظر می‌رسد شرکت ال.جی قصد دارد تولید ساعت‌های هوشمند خود را با مدل جدیدی گسترش دهد که در بند چرمی آن یک دوربین نیز تعبیه شده است.

ماه گذشته شرکت ال.جی موفق به ثبت پتنت این مدل ساعت شد.

البته باید گفت تاکنون شرکت‌های زیادی به ثبت پتنت‌های گوناگون پرداخته‌اند ولی پتنت ثبت شده را به مرحله تولید نرسانده‌اند.

حال  باید دید رویکرد جدید و جالب ال.جی عملیاتی خواهد شد یا نه؟

ساعت هوشمند "W۷" ال.جی هم‌اکنون در فروشگاه اینترنتی "آمازون" قابل خریداری است و ۴۴۹ دلار و ۹۹ سنت قیمت دارد.

بیشتر بخوانید: ساخت سازه های شهری با پنل های خورشیدیساعت هیبریدی

ساخت شارژر بی سیم با قابلیت انعطاف و برشاین فناوری متشکل از یک صفحه انعطاف پذیر و قابل برش است که توان الکتریکی را به صورت بی سیم به باتری تجهیزات الکترونیکی منتقل می کند و حتی می توان آن را با استفاده از قیچی برش داد تا شکل و اندازه آن با محل استفاده موردنظر کاربر متناسب شود. 

این صفحه شارژر، انعطاف پذیر و نازک است و کاربر می تواند آن را خم کرده و در سطوح منحنی مانند سطح داخلی کیف یا لباس از آن بهره بگیرد. به گفته محققان با استفاده از این فناوری می توان سطوح مختلف را به محل شارژ تجهیزات الکترونیکی تبدیل کرد.

در این فناوری مانند سایر فناوری های شارژ بی سیم، از سیم پیچ های رسانا برای ایجاد جریان الکتریکی القایی در سیم پیچ های موجود درون دستگاه الکترونیکی استفاده می شود. اما طراحی سیم پیچ های درون این صفحه شارژر به گونه ای است که سطح وسیعی را برای شارژ باتری مورد استفاده قرار می دهد و حتی پس از برش به اشکال مختلف، بخش زیادی از سیم های درون آن سالم باقی می ماند و امکان شارژ تجهیزات را در اختیار می گذارد. 

در حال حاضر ۴۰۰ میلیمتر مربع از این صفحه شارژر در حدود ۲ تا ۵ وات توان تولید می کند که برای شارژ کردن یک گوشی هوشمند کافی است. اما با بهبود فناوری می توان توان تولیدی این شارژر را افزایش داد. 

محققان امیدوارند در آینده نزدیک شاهد تولید مبلمان، اسباب بازی ها، کیف ها و حتی لباس های مجهز به این نوع شارژر انعطاف پذیر باشند. 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Proceedings of the ACM on Interactive, Mobile, Wearable and Ubiquitous Technologies منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: شارژ تلفن همراه با انرژی خورشیدساخت شارژر بی سیم با قابلیت انعطاف و برش

https://zistonline.com/vdcbf0bz.rhb9zpiuur.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما