تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 79278
شرکت فولکس‌واگن (Volkswagen) در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک کارخانه جدید به منظور تولید خودرو‌های برقی برای بازار آمریکای شمالی است.
فولکس واگن کارخانه تولید خودرو برقی در آمریکا احداث می‌کند
به گزارش زیست آنلاین، شرکت فولکس‌واگن (Volkswagen) در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک کارخانه جدید به منظور تولید خودرو‌های برقی برای بازار آمریکای شمالی است.

این خودروساز در حال بررسی مکان‌هایی است که شرایط لازم و قابلیت تاسیس این کارخانه را دارند.

"اسکات کئو" مدیر بخش آمریکای فولکس‌واگن در نمایشگاه "LA Auto" گفت که کارخانه موجود این شرکت در چاتانوگای ایالت تنسی می‌تواند برای این کار مناسب باشد، چرا که فضای کافی را دارد. اما این شرکت لزوما این مکان را انتخاب نخواهد کرد.

فولکس‌واگن هنوز خودرو‌های برقی خود را که قیمتی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار خواهند داشت را عرضه نکرده است، اما قصد دارد آن‌ها در سال ۲۰۲۰ عرضه کند.

این خودروساز تا زمان احداث کارخانه جدید در آمریکا، خودرو‌های خود را در جای دیگری خواهد ساخت و آن‌ها را به کارخانه جدید منتقل خواهد کرد.

فولکس‌واگن در حال حاضر در حال ساخت یک کارخانه تولید خودروی برقی در نزدیکی شهر شانگ‌های چین است.

این شرکت در ماه جاری حدود پنج میلیارد دلار در خودرو‌های خودران و برقی و سایر خدمات حمل و نقل برای پنج سال آینده سرمایه‌گذاری می‌کند.

نگاهی به خودروی برقی ایرانی و تولید ملیمدت زمان نسبتا زیادی است که کمپانی‌های مختلف شروع به ساخت خودروهای برقی و الکتریکی کرده‌اند که نسبت به اتومبیل‌های بنزینی آلودگی و سر و صدای کمتری دارند که این خود می‌تواند برای محیط زیست و دوست داران آن مناسب باشد. در این میان برخی طرح‌های خودروهای برقی حتی به تولید انبوه رسیده‌اند که نام کمپانی‌هایی نظیر رنو و بی‌ام و در این میان بسیار شنیده و دیده می‌شود.حال به بررسی چند خودروی برقی ایرانی می‌پردازیم.

اغلب افراد بر این باور هستند که خودروی برقی به اندازه خودرو‌های عادی چندان خوش‌‌آیند و  جالب نیستند و بر این باور هستند که خودرو می‌بایست سر و صدایی بسیار مهیب به پا کند (خوب چندان هم بی‌راه نمی‌گویند).
در این میان کشور ما نیز گام‌های کوتاه و بلندی را در خصوص خودروهای برقی ساخت ایران برداشته است که می‌توان به طرح‌های اولیه‌ای که تنها در دانشگاه‌ها محدود می‌شود و یا طرح‌های بزرگ‌تر اشاره کرد.

خودروی برقی ایرانی دو نیرواکنون ایران گام بلند‌تر و بهتری را برداشته است که دو نیرو نام دارد. دو نیرو محصولی است که می‌تواند با برق و یا بنزین کار کند.

خریداران این خودرو می‌توانند تا ۸۰ کیلومتر بدون مصرف هیچ بنزینی سفر کنند و حتی در مواردی اگر مکانی برای شارژ مجدد موتور برقی وجود نداشته باشد می‌توانند از یک موتور اضطراری استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: استراتژی مناسب حلقه مفقوده ساخت خودرو برقی ایرانیخودرو ایرانی قاصدک نصیر

خودروی برقی ایرانی “قاصدک نصیر”این خودرو محصول مشترک دانشکده‌های برق و مکانیک دانشگاه خواجه نصیر است،خودروی برقی دو سرنشین ایرانی با حمایت علمی و نظارت دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در کیش تولید خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از تولید انبوه خودروی برقی این دانشگاه در کیش خودرو خبر داد و گفت: دانشگاه صنعتی خواجه نصیر امتیاز تولید انبوه نخستین خودروی برقی دو سرنشین ایرانی را به شرکت خودروسازی کیش خودرو فروخت.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درباره این خودرو گفت: این خودرو با یک بار شارژ ۱۰۰ کیلومتر را با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌پیماید ضمن اینکه آلودگی هوایی و صوتی نیز ایجاد نمی‌کند. همچنین ۸ باتری ۱۲۰ آمپر و ۱۲ ولت برای یک بار شارژ این خودرو کافی است.

مدیریت بهینه مصرف انرژی را می‌توان به عنوان مزیت قابل توجه نخستین خودروی برقی دو سرنشین ایرانی نام برد،این خودرو بازیافت انرژی نیز دارد زیرا موتور آن در سراشیبی‌ها انرژی را به باتری برمی‌گرداند. به طور کلی می‌توان گفت که این خودرو راندمانی بالا با کمترین مصرف انرژی دارد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر با اعلام اینکه مدارک علمی مربوط به ساخت این خودروی برقی آماده است، افزود: این مدارک علمی به زودی به کارخانه تحویل داده می‌شود. البته قرارداد و تفاهم نامه با شرکت خودروسازی منعقد شده و مقرر شده که شرکت خودروساز به ازای حمایت علمی دانشگاه خواجه نصیر، درصدی از فروش این خودرو را برای تقویت بنیه علمی دانشگاه خواجه نصیر به این دانشگاه ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: صرفه جویی در هزینه های زندگی با خرید خودرو برقیخودروی برقی ایرانی

خودروی برقی ایرانی ” یوز “خودروی دو سرنشین کوآدرا Q۱ با نام تجاری ” یوز ” با قابلیت طی ۲۰۰ کیلومتر مسافت با سه ساعت شارژ و سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت توسط فناوران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طراحی و ساخته شده است. این خودروی شارژی که ۱۲۰ سانتیمتر عرض و ۲ متر طول و  ۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد می‌تواند مشکلات پارک در خیابان‌های را کاهش دهد و همچنین هیچ‌گونه آلودگی زیست محیطی ندارد.

در حال حاضر نمونه اولیه این خودرو بدون ایربگ طراحی شده است، اما طراحان آن قصد دارند در نمونه‌های بعدی ایربگ نیز بر روی آن نصب کنند.

 

https://zistonline.com/vdcc4iqm.2bqom8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما