تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۲۹
کد مطلب : 78524
در پی شهادت محیط بان علی خواجوی - محیط بان اداره محیط زیست شهرستان راور - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار پیامی به جامعه محیط زیست کشور و خانواده وی تسلیت گفت و همچنین یک منبع آگاه از دستگیری دو نفر از قاتلان محیط‌بان راوری در مدت کمتر از هشت ساعت خبر داد.
در حاشیه قتل محیط بان راوری
به گزارش زیست آنلاین، متن پیام تسلیت عیسی کلانتری بدین شرح است: «خبر شهادت محیط بان مجاهد علی خواجویی- فرزندی دیگر از خانواده بزرگ محیط زیست و از تبار محیط بانان - در جبهه دفاع از حفاظت و حراست از محیط زیست این سرزمین «که حین مأموریت و تعقیب و گریز متخلفین شکار در منطقه راور کرمان، به دست تروریست‌های زیست محیطی تاریک اندیش و کور دل انجامید» دردی آمیخته با افتخار در دل‌هایمان گذاشت و اندوهی عمیق آفرید.

رشادت آفرینی این سبزاندیشان در راه خدمت به حفظ و حراست از مواهب الهی و محیط زیست کشور، اصلی‌ترین گذرگاهی است که با عبور از این گذرگاه برای همیشه جاویدان در تاریخ محیط زیست کشور باقی مانده، و عزت و سربلندی را برای حفظ محیط زیست ملت شریف و تضمین آن برای نسل‌های آینده به جای می‌گذارند.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان پیام معاون رئیس جمهور آمده است: « با نهایت تأسف و تأثر، شهادت پر افتخار و مظلومانه این شهید بزرگوار را به خانواده بزرگ محیط زیست، همرزمان و به ویژه خانواده محترم و داغدارش تسلیت عرض می‌کنم و برای ایشان علو درجات و برای بازماندگانش صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.»

محیط بان راوری به شهادت رسید

دستگیری ۲ نفر از عاملان قتل محیط‌بان راوری "مالک اژدری" فرماندار راور روز گذشته با بیان اینکه "محمدعلی خواجویی" محیط بان اداره محیط زیست شهرستان راور توسط شکارچی غیرمجاز به شهادت رسید، افزود: چهار نفر از محیط‌بانان شهرستان در ارتفاعات خورند واقع در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی راور مشغول گشت زنی بودند که سه شکارچی غیر مجاز در ارتفاعات روستای خورند راور پس از درگیری با محیط‌بان" علی خواجویی" اقدام به تیراندازی به وی کرده و از منطقه متواری می‌شوند.

فرماندار راور گفت: آقای خواجویی دارای ۸ سال سابقه کار و متاهل بوده است.

 پیش از دستگیری دومین ضارب تیراندازی به محیط‌بان راوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان از دستگیری یکی از قاتلان این شهید در کمتر از هشت ساعت خبر داد.

رضا جزینی‌زاده افزود: یکی از افرادی که باعث شهادت علی خواجویی محیط بان راوری شد، توسط یگان تکاور و یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان در ارتفاعات منطقه خورند راور، محل وقوع درگیری دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان ضمن هشدار جدی به شکارچیان غیرمجاز که دست به اسلحه می برند، گفت: این افراد قلوبی را هدف قرار می‌دهند که علاوه بر مهر فرزند و خانواده عشق طبیعت را در خود می پرورانند. 

 به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست عصر دیروز (۱۵ مرداد) یکی از محیط بانان شهرستان راور بعد از درگیری با شکارچیان غیرمجاز هدف سه گلوله سلاح جنگی آنها قرار گرفت و از ناحیه شکم مجروح شد و بعد از ساعتی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان به محض اطلاع از این درگیری موضوع را به اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان و فرمانداری شهرستان های راور و زرند اطلاع داده و با هماهنگی به عمل آمده یک فروند بالگرد از مرکز استان برای اعزام محیط بان زخمی به بیمارستان، به محل حادثه اعزام شد. 

مرکز شهرستان راور تا کرمان ۱۳۰ کیلومتر فاصله دارد.

 به گفته مسئولان تلاش‌ها برای دستگیری سومین ضارب ادامه دارد، به محض دریافت خبر، اخبار تکمیلی منتشر می‌شود.

دستگیری عاملان قتل محیط بان راوری

در ادامه به ماجرای کشته شدن محیط بان راوری در درگیری با شکارچیان متخلف پرداخته خواهد شد:

شهادت محیط بان راوریدر درگیری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست راور با شکارچیان متخلف خورند شهرستان کرمان یکی از محیط بانان به نام «علی خواجویی» به علت اصابت گلوله سلاح جنگی شکارچیان جان خود را از دست داد.
رضا جزینی زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در تاریخ ۱۵ مرداد ماه ۹۷ گفت: با اطلاع از درگیری محیط بان راوری با شکارچیان متخلف ماموران انتظامی شهرهای زرند و راور ، یگان تکاور و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان برای تعقیب و دستگیری آنها به منطقه اعزام شده اند.

وی از دستگیری قاتل اصلی محیط بان راوری خبر داد و افزود: ۲ همدست دیگرش نیز شناسایی شدند که تلاش برای دستگیری انها ادامه دارد. /منبع: ایسنا

 

https://zistonline.com/vdcfjtde.w6dc0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما