تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 74174
معاونت برنامه ریزی وزارت نیرو در نامه‌ای به ساتبا و توانیر خواستار توقف روند فعلی خرید برق تجدیدپذیر شده است.
صدور قرارداد‌های خرید تضمینی برق تجدیدپذیر متوقف شده است
به گزارش زیست آنلاین، نشان می‌دهد که صدور قرارداد‌های خرید تضمینی برق تجدیدپذیر متوقف شده است و مشخص نیست که ساتبا چه برنامه‌ای در این خصوص خواهد داشت.

تعدادی از شرکت‌های توزیع نیروی برق به مراجعه کننده‌های نصب نیروگاه‌های خورشیدی اعلام کرده اند که فعلا با دستور توانیر رویه قبلی برای صدور مجوز‌های خرید تضمینی برق متوقف شده است.

سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری ایران (ساتبا) تاکنون در این خصوص اظهار نظری نکرده است و مشخص نیست برنامه آتی وزارت نیرو در این حوزه چیست.

گفته می‌شود معاونت برنامه ریزی وزارت نیرو در نامه‌ای به ساتبا و توانیر خواستار توقف روند فعلی خرید برق تجدیدپذیر شده است.

به نظر می‌رسد درخواست مقامات ارشد وزارت نیرو تغییر شیوه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور از شیوه فعلی خرید تضمینی به شیوه مناقصه‌ای است. 

قبلا سیدمحمد صادق زاده مدیرعامل ساتبا تاکید کرده بود در صورت نیاز به تغییر رویه، حداقل شش ماه قبل‌تر اطلاع رسانی خواهد شد تا سرمایه گذاران با اطمینان خاطر در این بخش سرمایه گذاری نمایند.

تجدیدپذیر‌ها تنها حوزه مورد اقبال سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در صنعت برق بوده است که تصمیمات خلق الساعه و غیرکارشناسانه مدیران می‌تواند به شدت بر این حوزه تاثیرگذار باشد.

پیش بینی می‌شود در ماه‌های آتی در خصوص قیمت‌های خرید تضمینی برق و شیوه اجرای آن در کشور تصمیمات جدیدی گرفته شود. بودجه تجدیدپذیر‌ها مسقیما از عوارضی که از روی قبوض برق مصرفی مشترکین اخذ می‌شود تامین می‌گردد./ منبع: برق نیوز

https://zistonline.com/vdcc0sqm.2bq0m8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما