تاریخ انتشار :جمعه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 69450
باید با حفظ مالکیت دولت بر اراضی ملی بهره‌برداری آن را به کشاورزان واگذار کرد.
۲۰۰ میلیون دلار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری کشور اختصاص یافت
به گزارش زیست آنلاین، خلیل آقایی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری،  امروز ۶ اردیبهشت‌ماه در جمع مردم و مسئولان شهرستان خوشاب با اشاره به اینکه طرح‌های آبخیزداری منجر به تغذیه و احیای چشمه‌ها و منابع زیر زمینی می‌شود، افزود: این اعتبار برای نخستین بار است که در جهت توسعه و اجرای طرح‌های آبخیزداری تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: برخی سیاست‌های نادرست در گذشته سبب شد تا امروز بخشی از اراضی کشاورزی کشور به دلیل تبدیل شدن به اراضی ملی در معرض تخریب قرار بگیرد. 

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری عنوان کرد: باید با حفظ مالکیت دولت بر اراضی ملی بهره‌برداری آن را به کشاورزان واگذار کرد. 

آقایی با اشاره به ماده ۵۴ رفع موانع تولید نیز گفت: کمیسیونی در شهرستان‌ها ایجاد شده تا از طریق آن مشکلات کشاورزان بررسی و حل شود. 

وی اظهار کرد: مدیران باید نهایت همکاری را با کشاورزان و روستائیان داشته باشند و طوری برنامه‌ریزی کنند که زمین‌ها بوسیله مردم حفظ و نگهداری شود. 

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خاطرنشان کرد: حفظ خاک و آب از مهم‌ترین برنامه دولت و از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و در این زمینه ما وظیفه داریم تا با افراد سودجو و فرصت‌طلب که با هدف تصاحب اراضی ملی اقدام به کشت به صورت دیم در زمین می‌کنند برخورد کنیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ادارات منابع طبیعی در شهرستان‌ها و مناطق روستایی مشکلات و معضلات زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده‌اند. 

رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: ادارات منابع طبیعی در شهرستان‌ها احکام تخریب را بدون توجه به مشکلات مردم و ‌روستائیان صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف از حفظ و احیای منابع طبیعی سرسبزی آن است عنوان کرد: می‌توان همین زمین را با یک توافق به کشاورز و روستایی اجاره داد و از تخریب آن جلوگیری کرد و زحمات کشاورز را نیز از بین نبرد./ منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdcdzo09.yt0nk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما