تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 69186
استفاده هرچه بیشتر از گاز طبیعی به جای زغال سنگ، راه حل جایگزین چین برای مبارزه با آلاینده ها است.
گذار چین به سوی منابع پاک انرژی
به گزارش زیست آنلاین: وزارت حفاظت محیط زیست چین روز پنجشنبه گزارشی منتشر ساخت که در آن به افزایش قابل توجه شمار منابع آلاینده در کشور طی ۸ سال گذشته و میزان تخریبی که ۳۰ سال رشد اقتصادی بیسابقه بر سر محیط زیست این کشور وارد ساخته است اشاره شده بود.

این اقدامات درپی عزم رئیس جمهور کشور زی جینپینگ برای مبارزه با آلاینده ها و استفاده هرچه بیشتر از گاز طبیعی به جای زغال سنگ صورت گرفته است.

به گزارش آژانس خبری شین هوآ، مقابله با آلودگی هوا یکی از اهداف مهمی است که چین درنظر دارد طی ۳ سال آینده به آن دست یابد.

از دیگر اهداف مهم چین می توان به استفاده هرچه بیشتر از گاز طبیعی در سبد انرژی کشور و تولید برق تا ۲۰۲۰ است که باعث می شود میزان واردات LNG بیش از پیش افزایش یابد.

در حقیقت، تلاش روزافزون مقامات چینی برای مقابله با آلودگی هوا و تاثیر آن بر میزان تقاضای گاز در کشور باعث انقلابی عظیم در بازارهای گازی آسیا-پاسفیک شده و عرصه را برای رقابت هرچه بیشتر تولیدکنندگان استرالیا، آمریکا، روسیه و دیگر تولیدکنندگانی که آمادگی لازم برای عقد قراردادهای طولانی مدت با بزرگ ترین مصرف کننده انرژی در جهان را دارند فراهم خواهد ساخت.

در ماه نوامبر، آژانس بین المللی انرژی گزارش داد که تا ۲۰۴۰، به دلیل گذار چین به سوی منابع پاک انرژی، میزان تقاضای گاز طبیعی این کشور تا ۳ برابر افزایش خواهد یافت./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcjmvem.uqehozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما