تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۱۵
کد مطلب : 69011
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): آتش سوزی وسیعی که از عصر روز جمعه ۹۶/۱۲/۱۸ در ارتفاعات منطقه حفاظت شده بولا و پناهگاه حیات وحش دودانگه آغاز شده بود ده ها هکتار از ازاضی جنگلی این منطقه را طعمه حریق کرد.
ده ها هکتار از رویشگاه های سرخدار و شمشاد در بولا و دودانگه طعمه حریق شد
به گزارش زیست آنلاین، پس از ین حادثه بیش از ۶۰ نیروی محیط بانان و جنگلبان از مناطق مختلف استان مازندران خود را به محل آتش سوزی رسانده با تلاشی که از شب تا صبح روز بعد به طول انجامید موفق به مهار آتش شدند.

به دلیل صعب العبور بودن و عدم راه دسترسی امکان حضور خودرو و تجهیزات موتوری در منطقه وجود نداشته و محیط بانان و جنگلبان ناچار به پیاده روی طولانی و استفاده از بیل برای خاموش کردن کنده های در حال سوختن شدند.

خوشبختانه با تلاش نیروها و بارش باران از بامداد شنبه ۹۶/۱۲/۱۹ آتش مهار شده و انتظار میرود تا صبح روز یکشنبه بصورت کامل خاموش شود.

منطقه مذکور بسیار بکر بوده و از بهترین رویشگاه های سرخدار و شمشاد در شمال کشور محسوب میشود. همچنین این منطقه یکی از بهترین زیستگاه های مرال، شوکا، پلنگ و خرس قهوه ای است که داری حیات وحش بسیار غنی می باشد.

بررسی های اولیه نشان می دهند در جریان این آتش سوزی ده ها هکتار از اراضی مذکور طعمه حریق شده صدها اصله درخت از انواع سرخدار، شمشماد، راش و غیره در آتش سوخته است.

علت این آتش سوزی هنوز مشخص نشده اما عامل انسانی محتمل ترین گزینه برای علت این حریق می باشد. / منبع: دیده بان

https://zistonline.com/vdcgqz93.ak9yq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما