تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 68975
زیست آنلاین: مراسم درختکاری «باز، درخت می‌کاریم»، پنج شنبه به همت انجمن تمدن سبز هنرمندان محیط زیست ،مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و بانک اقتصاد نوین با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و فعالان محیط زیست در پارک فدک واقع در شهرک غرب تهران، برگزار شد.
 به پروژه‌هایی که استانداردهای محیط‌زیستی ندارند تسهیلات  بانکی نمی‌دهیم
به گزارش زیست آنلاین، علیرضا بلگوری، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم گفت: ما در بانک اقتصاد نوین در تلاش هستیم تا به عنوان یک بانک سبز به محیط زیست و ایجاد هوای خوب کمک ‌کنیم و معتقدیم در کنار اینکه وظیفه داریم که شهر و کشور خودمان را آباد نگه داریم، می‌توانیم در صرفه‌جویی و کاهش مصرف کاغذ هم کمک کنیم که منجر به از بین ‌نرفتن درخت و منابع طبیعی می‌شود.
بلگوری افزود: در این راستا می‌توان مکاتبات اداری را به شیوه Paperless انجام داد، همانگونه که در بانک ما این اتفاق می‌افتد.
مدیرعامل بانک اقتصاد نوین گفت: در تهران ما نیاز به کاشت درخت بیشتری داریم و چنین گردهمایی‌هایی باید بیشتر اتفاق بیفتد. امیدوارم بتوانیم در کنار هم و به کمک هم از ظرفیتی که در شهرداری‌ها وجود دارد و از ظرفیتی که ما به عنوان بخش خصوصی داریم استفاده کنیم و محیط زیست سالمی را برای شهروندان‌مان فراهم کنیم.
همچنین بلگوری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار زیست‌آنلاین در حاشیه این مراسم و در پاسخ به این سوال که تفاوت بانک سبز و بانکداری سبز چیست، گفت: به نظر من این دو مفهوم مکمل هم‌اند. در خصوص بحث‌های بانکداری سبز، سازمان‌های ذی‌ربط کنترل‌های خاص خود را دارند. مثلاً باتوجه به معضل کم‌‌آبی، در اجرا و طرح بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها، یکی از بحث‌های اصلی، بحث محیط زیست و تأمین آب برای پروژه است. در بانک‌ها هم همین اتفاق در حال رخ‌دادن است و ما به‌عنوان یک بانک سبز، به پروژه‌هایی که مولفه‌های زیست‌محیطی را پیش‌بینی نکرده باشند، تسهیلات نخواهیم داد. البته شاید بهتر باشد چنین چیزی به یک سری ضوابط و مقررات اجرایی تبدیل شود.
بلگوری با اشاره به تمهیداتی که بانک اقتصاد نوین برای ارزیابی پروژه‌ها اندیشیده است، گفت: ما واحدی را به‌عنوان ارزیابی طرح‌ها داریم و در کنار آن یک شرکت تخصصی هم داریم که در بحث ارزیابی و نظارت پروژه‌ها فعالیت دارد. البته ما در این زمینه یک قدم جلوتر رفته‌ایم و بین این شرکت و سازمان محیط زیست تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌ایم تا آخرین دستورالعمل‌ها را از سازمان گرفته و در ارزیابی‌هایمان به کار ببریم. 
  بانک اقتصاد نوین، <a href='https://www.zistonline.com' target='_blank'>زیست آنلاین</a>
بانک اقتصاد نوین و <a href='https://www.zistonline.com' target='_blank'>زیست آنلاین</a>

https://zistonline.com/vdceno8p.jh8vfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما