تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۴
کد مطلب : 68855
زیست آنلاین: رویداد «استارت‌آپ ویکند» محیط زیست و مدیریت شهری هوشمند، که با هدف مدیریت حمل‌ونقل، ترافیک و آلودگی هوا، مدیریت پایدار منابع آب، انرژی، پسماند و تنوع زیستی برای رسیدن به درآمدهای پایدار، ۹ اسفند ماه در سالن ایران‌زمین شهرداری تهران، آغاز به کار کرده بود، پس از ۵۶ ساعت کار تیمی، روز گذشته در دانشگاه شهید بهشتی به کار خود پایان داد و برگزیدگانش را شناخت.
از ایده‌های استارتاپی‌ در صورت عملیاتی‌بودن، حمایت خواهیم کرد
به گزارش زیست آنلاین، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، در حاشیه اختتامیه این رویداد با زیست‌آنلاین به گفت‌وگو پرداخت.
صدراعظم نوری گفت: برگزاری اولین «استارتاپ ویکند» با رویکرد محیط زیست و موضوعاتی که به محیط زیست مربوط هستند مانند آلودگی هوا،  پسماند و غیره، اقدام بسیار خوبی بود که توسط مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران صورت گرفته مقدمه‌ای است برای انجام کار جدی و استفاده از ظرفیت و پتانسیلی که در قالب استارتاپ‌ها می‌تواند خلاقیت و نوآوری را به همراه داشته باشد و نهایتاً به چالش‌های شهر تهران پاسخ دهد.
وی افزود: طبیعتاً این کار مقدمه‌ای خواهد بود که به دنبال آن گروه‌ها و ایده‌هایی شناخته می‌شوند که از آن‌ها می‌توان استفاده کرد و به‌صورت جدی فضا برای کار بیشتر و کسب‌وکاری که بتواند مشکلی از مشکل‌ها و چالش‌ها را رفع بکند ایجاد خواهد شد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که شورا و شهرداری تهران از استارتاپ‌ها به چه صورت حمایت خواهد کرد، گفت: ان‌شاءالله در تعامل خوبی که با این گروه، به‌خصوص ۱۲۰ نفری که در قالب ۱۲ گروه طی ۵۶ ساعت و در سه روز با هم رقابت کردند، خواهیم داشت، از ایده‌هایشان در بخش‌های مختلف مدیریت شهر تهران استفاده خواهیم کرد.
صدراعظم نوری با اشاره به یکی از استارتاپ‌ها که ایده اصلی‌شان فروش آنلاین میوه از میوه و تره‌بار با قیمت مناسب و دست‌چین‌شده است، گفت: سازمان میادین میوه‌ و تره‌بار شهرداری تهران آمادگی خود را جهت همکاری با این گروه در زمینه امکانات و تجهیزات اولیه را دارد اعلام نموده تا این ایده عملیاتی شود و درواقع بتواند میوه مناسب را قیمت ارزان و با سرعت بالا به دست افرادی که امکان و یا فرصت رفتن به میادین تره‌بار را ندارند رسانده و نهایتاً به کاهش میزان تردد و کاهش آلودگی هوا نیز کمک کند.
وی تصریح کرد: در صحبتی که با مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران داشتم، خواستار این امر شدم که همه ۱۲ گروهی که در این رویداد باهم رقابت کردند را به واحدهای مرتبط شهرداری تهران متصل کنند تا ببینیم که چقدر ایده‌های آن‌ها عملیاتی است. اگر این ایده‌ها عملیاتی باشند ما حتماً استقبال و حمایت خواهیم کرد.
صدراعظم نوری در پایان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین رویدادی گفت: امیدوارم این رویداد تکرار شده و استمرار داشته باشد. 


 

https://zistonline.com/vdcbswb0.rhbwspiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما