تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 68643
زیست آنلاین: میزان برق تجدید پذیر تولید شده در سال ۲۰۱۷ در بریتانیا به بیش از کل تولید آن در سال ۱۹۵۸ رسیده است
یک چهارم برق بریتانیا از انرژی تجدید پذیر تامین می شود
به گزارش زیست آنلاین، برترین گزارشات الکتریکی  محققان کالج سلطنتی لندن نشان می دهد که تولید برق بریتانیا از انرژی های تجدید پذیر مانند باد، زیست توده، انرژی خورشیدی و آب و هوا به بیش از یک چهارم کل تولیدات انرژی رسیده است که این میزان معادل  ۹۶ تراوات ساعت می باشد.
همچنین در سال ۱۹۵۸، با وجود آن که دستگاه های الکتریکی که در حال حاضر یک چهارم تقاضای برق خانگی را تشکیل می دهند، در آن زمان،  بسیار گران قیمت محسوب می شدند؛ میزان برق تولیدی مورد نیاز برای ۵۲ میلیون جمعیت بریتانیا معادل ۹۱ تراوات ساعت بوده است، بنابراین می توان گفت امروزه تولید برق از طریق انرژی های تجدید پذیر بیشتر از تولید آن در سال ۱۹۵۸ می باشد. 
علاوه بر آن ۹۲ درصد برق از زغال سنگ بدست می آمده است، اما به تدریج و در گذر زمان این روند سیر نزولی طی کرد و تا سال ۲۰۱۷، سهم ذغال سنگ در تولید برق تا ۷ درصد کاهش یافت، نکته جالب توجه آن است که تولیدات انرژی باد به بالاترین حد خود رسیده است و با اینکه در سال ۲۰۱۶ تنها ۱۰ درصد تولیدات برق را به خود اختصاص داده بود، امروزه سهم خود را به  ۱۵ درصد از برق کشور رسانده است.
به طور کلی در سال گذشته ۵۰ درصد تولیدات برق از منابع با میزان کربن بسیار کم، به دست آمده است و در سال گذشته، انتشار گازهای گلخانه ای حاصل از مصرف برق نیز به میزان ۱۲ درصد کاهش یافته است، که میزان آن تقریبا معادل صرفه جویی در  تولیدات حاصل از یک هفتم  اتومبیل های موجود در جاده ها است.
دکتر  Iain Staffell از کالج سلطنتی لندن گفت: " با توجه به اهداف زیست محیطی در نظر گرفته شده می توان گفت  استفاده از زغال سنگ روز به روز کاهش یافته و در حال سقوط می باشد.
وی افزود به عنوان مثال، شصت سال پیش، سیستم تولید برق ۹۳ میلیون تن CO۲ تولید کرد، در حالی که در سال ۲۰۱۷، انرژي هاي تجديدپذير موفق به توليد همان مقدار برق با صرف ۳ ميليون تن شد.
همچنین سهم سوخت های فسیلی از سال ۲۰۱۰ تاکنون از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافته است و می توان گفت، تاثیرآن از لحاظ کاهش انتشار کربن بسیار قابل توجه است.
Andy Koss، مدیر اجرایی Drax Power گفت: "این گزارش نشان می دهد که پیشرفت های ما در زمینه کاهش انرژی تا به حال بسیار مطلوب و مثمر ثمر بوده است. / منبع: basingstokegazette

https://zistonline.com/vdcgw393.ak97t4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما