تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 67792
زیست آنلاین: قدیمی ترین شرکت بیمه ای جهان سرمایه گذاری های خود را در زمینه زغال سنگ و همچنین بیمه گری این صنایع را متوقف خواهد کرد.
لویدز به نفع تغییر اقلیم، سرمایه گذاری های خود روی زغال سنگ را متوقف کرد
به گزارش زیست آنلاین، لویدز لندن، قدیمی ترین بازار بیمه در جهان، تا بحال آخرین صنعت مالی است که سرمایه گذاری های خود در زغال سنگ را متوقف می کند. لویدز از ابتدای آوریل شروع به حذف زغال سنگ از استراتژی سرمایه گذاری خود خواهد کرد. تعریف آنچه که بعنوان یک شرکت زغال سنگ مشخص شده است و معیارهای عدم سرمایه گذاری در ماههای آینده تعیین خواهد شد. این شرکت مدت هاست درباره نیاز به مبارزه با تغییرات آب و هوایی صحبت کرده است و بیمه یکی از بدترین صنایع تحت تاثیر طوفان، آتش سوزی و سیل در سال های اخیر است.

بازار بیمه ماه گذشته تصمیم گرفت تا یک سیاست منحصر از زغال سنگ را به عنوان بخشی از یک استراتژی سرمایه گذاری برای صندوق مشترک که در پشت هر بیمه نامه ای که توسط بازار لویدز نوشته شده بود، اجرا کند. Inga Beale، مدیر اجرایی لویدز گفت: "این بدان معنی است که در زمینه هایی که ما می توانیم مستقیما بر تصمیم های سرمایه گذاری تأثیر بگذاریم، از سرمایه گذاری در شرکت هایی که به طور عمده در زغال سنگ مشارکت می کنند، اجتناب خواهیم کرد."

لویدز فعالیت ها را به طور مستقیم تحت پوشش قرار نمی دهد، اما بازار را به تقریبا ۹۰ سندیکای دیگر بیمه گر ارائه می دهد. لویدز نسبت به سایر شرکت ها کند تر عمل کرده است. سایر شرکت های بیمه ای بزرگ انگلیس و اروپایی، از جمله Aviva، Allianz، Axa، Legal & General، SCOR، Swiss Re و Zurich به خاطر نگرانی از خطرات اقلیمی ناشی از زغال سنگ و سایر سوخت های فسیلی فاصله گرفته اند. بر اساس گزارش اخیر Unfriend Coal Network، که یک ائتلاف جهانی شامل سازمان های غیر دولتی و کمپین داران از جمله ۳۵۰.org و Greenpeace است، در دو سال گذشته حدود ۱۵ میلیارد پوند از سرمایه گذاری های در زمینه زغال سنگ حذف شده است. این گزارش اعلام کرد ۱۵ شرکت - که تقریبا همه در اروپا مستقر هستند- به طور کامل یا بخشی از روابط مالی خود با شرکت های زغال سنگ را از طریق فروش دارایی ها و عدم تعهد به بیمه گری فعالیت هایشان، کاهش داده اند.

شرکت Axa فرانسه یکی از اولین شرکت های مالی بود که سرمایه گذاری در زغال سنگ را در ماه مه ۲۰۱۵ کاهش داد و هنوز هم این راه را هدایت می کند. این شرکت ماه گذشته گفت که سرمایه گذاری ها و بیمه خطوط لوله بحث برانگیز آمریکا را متوقف کرده است. کلیسای انگلستان نیز از این پیشتر رفته است و از سرمایه گذاری در شرکت هایی که بیش از ۱۰ درصد از درآمد خود را از ذغال سنگ و یا نفت استخراج شده از ماسه های نفتی می گیرند، امتناع کرده است.

تجزیه و تحلیل انجام شده توسط ائتلاف ClimateWise از بزرگترین بیمه گران جهان در دسامبر ۲۰۱۶ منتشر شد و نشان داد که وقایع شدید اقلیمی باعث افزایش تلفات بیمه نشده، شده است و برخی از دارایی ها دیگر قابل بیمه شدن نیستند. این گزارش به این نتیجه رسید که "فاصله حفاظت" - تفاوت بین هزینه های بلایای طبیعی و میزان هزینه بیمه – از دهه ۱۹۸۰ هر ساله چهار برابر شده است./منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcau0ni.49n0o15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما